Comfort Partners maakt al jaren gebruik van onder andere ActoProject en ActoService. Het gebruik van de software van Acto helpt Comfort Partners met het beheer van alle contractafspraken met opdrachtgevers. Zij weet precies wanneer er onderhoud moet worden uitgevoerd aan een gebouw of installatie. De monteurs van Comfort Partners gebruiken hierbij onze servicemonteur app, waarin zij in digitale werkorders alle informatie over de werkzaamheden met één druk op de knop kunnen opvragen. Eind vorig jaar stapte Comfort Partners over op de nieuwste versie van onze servicemonteur app. Monteurs Stephan en Peter vertellen hoe dat bevalt.
Comfort Partners werkt voornamelijk voor woningcorporaties. Het bedrijf voorzag de afgelopen veertig jaar tienduizenden woningen van installaties en zorgt ervoor dat de installaties van ruim 350.000 woningen dagelijks comfortabel en probleemloos functioneren.
Sinds vijf jaar werken de monteurs van Comfort Partners met de Acto servicemonteur app. In die jaren sloeg Comfort Partners geen update over en zo kwam het dan ook, dat zo’n 150 monteurs vorig jaar van de ‘oude’ versie van onze servicemonteur app overgingen naar de nieuwste.
5 redenen om over te stappen naar de vernieuwde Service Monteur App
- Beter inzicht in de (komende) werkzaamheden
De monteur kan zelf kiezen of hij de werkzaamheden voor de komende 3,5 of 7 dagen wil zien. - Workflow instelbaar per type werkorder
Verschillende type werkorders vragen om verschillende aanpak en werkzaamheden. De schermen in de app kunnen zo geconfigureerd worden dat de monteur alleen de relevante informatie en velden ziet die past bij het type werkorder waar hij aan werkt. - Bepaal zelf welke velden zichtbaar en verplicht zijn
De applicatiebeheerder kan zelf instellen welke velden wel of niet getoond moeten worden in de app en welke verplicht moeten worden ingevuld. Bijvoorbeeld de handtekening van de klant. - Meerdere monteurs op 1 werkorder
Werkt u met klussen waarop meerdere collega’s tegelijkertijd worden ingezet? Dat kan nu op basis van 1 werkorder. Op deze werkorder kunnen de uren van meerdere collega’s geschreven worden, eventueel met verschillende tarieven. - Meerdaagse werkbonnen
Kost de opdracht meer tijd? Dan kan de werkorder ook als een meerdaagse werkbon worden uitgevoerd. De klant hoeft maar 1 keer af te tekenen en krijgt niet voor elke dag een werkbon of factuur.
Ervaringen van monteurs
We vroegen monteurs Stephan en Peter hoe zij het werken met deze nieuwste versie van de app ervaren.
Stephan is onderweg als we hem bellen. Hij werkt nu zeven jaar bij Comfort Partners, lost storingen op aan cv ketels en doet onderhoud. Hij maakte als servicemonteur de tijd nog mee dat alles met pen en papier ging. Dan moest hij elke dag eerst naar kantoor om een uitdraai op te halen van de klanten die hij die dag moest bezoeken. Dat gaat nu wel anders.
“Het grootste voordeel van de app is dat je alles snel ziet. In één oogopslag heb ik overzicht over alle werkbonnen. Vroeger kon je nog wel eens papieren bonnen kwijtraken. Of er ging een flesje cola over mijn bonnenboekje heen. Dan was alles onbruikbaar. In de nieuwste versie van de app kan ik ook veel makkelijker van links naar rechts door mijn bonnen ‘bladeren’. De layout is verbeterd, waardoor ik nog beter overzicht heb. Wat ook fijn is; de app is weer sneller geworden.”

Stephan realiseert zich goed dat de app vooral ook op kantoor veel tijdbesparing oplevert. “Als ik nu op een adres ben geweest en ik druk de bon uit, dan zien de collega’s op kantoor die bon direct. Voorheen moesten mijn collega’s op kantoor uit dat bonnenboekje alles overtypen. Plannen gaat ook makkelijker. Als er vroeger een klus tussendoor kwam moesten we een uitdraai gaan halen op kantoor. En werden we bovendien gebeld terwijl we ergens bezig waren. Moest je je telefoon opnemen met kletsnatte handen. Dat schoot niet op. Nu schieten ze zo een nieuwe werkbon in het systeem en is het geregeld, wij weten dan wat we moeten doen.”
Peter heeft net een ketelhuis in een flat afgetapt en weer gevuld als we hem bellen. Er moesten wat afsluiters vervangen worden. Peter wordt vooral ingezet op de grotere klussen. “Ik ondersteun mijn collega’s graag op de grotere klussen. Samen weten we meer en zorgen we voor goed beheer en onderhoud van de installaties.”
“Op kantoor was dat veel meer werk. Eens in de maand hadden ze een enorm pak papier te verwerken. Dat is nu wel beter ja.”
Ook Peter herinnert zich de tijd van de papieren werkbonnen nog goed. “Op kantoor was dat veel meer werk. Eens in de maand hadden ze een enorm pak papier te verwerken. Dat is nu wel beter ja.”
Peter ervaart de update van de servicemonteur app vooral als sneller. “Het laden van de werkbonnen gaat bijvoorbeeld veel sneller en als ze op kantoor een nieuwe werkorder erin schieten en in mijn planning gooien, is dat voor mij meteen te zien. Ook de uren worden nu sneller verwerkt. Overuren werden voorheen elke maand ingelezen, nu gebeurt dat per week.”
Succesvolle overgang
De wijzigingen in de nieuwe versie van de app waren te omvangrijk om via een reguliere tweewekelijkse update uit te rollen. We hebben Comfort Partners daarom actief begeleid bij de overgang naar deze nieuwe versie. Dat verliep goed. Wilt u met uw bedrijf ook overstappen? Neem contact op met uw accountmanager of via info@acto.nl.