Snel en foutloos bestellen met webservice Ketenstandaard Bouw en Installatie

U bestelt dagelijks materialen bij diverse groothandels. De berichten rondom de bestellingen (bestelorder, bevestiging en factuur) worden in veel gevallen in EDI/ICM-formaat via aparte communicatieservers verstuurd. Vanuit de Ketenstandaard zijn al enige tijd nieuwe XML-berichten voor de bouw- en installatiebranche gedefinieerd voor (klad)order, orderbevestiging, verzendbericht (pakbon) en factuur in een zogenaamd INSBOU-formaat. Voor de uitwisseling van deze berichten was tot voor kort geen standaard communicatieprotocol beschikbaar, met als gevolg dat men via een broker of de berichten als mail met bijlage ging versturen. Dat dat geen optimale situatie was en voor veel problemen zorgde, hoeven we u niet uit te leggen.

MessageService 3.0

Maar er is een oplossing in de vorm van MessageService  3.0.  Ketenstandaard Bouw en Installatie heeft samen met een aantal belanghebbende partijen (waaronder diverse groothandels en ook Acto) een standaard webservice ontwikkeld (MessageService 3.0.). De voordelen zijn helder: directe communicatie zonder tussenkomst van brokers of mail. En u krijgt direct elektronische terugkoppeling op uw bestelling en eventuele afwijkingen, zodat u hierop actie kunt ondernemen. Door gebruik te maken van deze webservice, wordt het bestelproces vele malen eenvoudiger, sneller en vooral ook foutloos!

Adoptie communicatiestandaarden

Acto loopt graag voorop als het gaat om het adopteren van deze standaarden en we hebben deze nieuwe communicatiestandaard geïntegreerd in ActoProject en ActoService. Door gebruik te maken van deze standaard webservice, worden XML-berichten rechtstreeks tussen installateur en leverancier uitgewisseld, dus zónder tussenkomst van een EDI-broker, mailserver(s) of handmatige acties (lees: overtypen). Na het verzenden van de order volgt direct automatisch de orderbevestiging van de leverancier in de Acto-software. Later worden ook de pakbon en factuur door de leverancier via dezelfde webservice automatisch uitgewisseld.

logos-oosterberg-en-technische-unie-ketenstandaard-salesNa eerdere pilotprojecten met elektrotechnisch groothandel Oosterberg (via bètaversie) en met de Technische Unie is er met de MessageService 3.0 een standaard oplossing voor directe communicatie tussen bouw- / installatiebedrijf en de leverancier beschikbaar.

Meer informatie op https://www.ketenstandaard.nl/nieuws/messageservice-30-gepubliceerd/

Meer klantcases

Ennatuurlijk

Ennatuurlijk levert warmte aan ruim 85.000 gezinnen en 1200 bedrijven in heel Nederland. Die warmte komt bij hun klanten uit …

Lees meer

Total Klima

Efficiënt kleine serviceopdrachten uitvoeren? Zo doe je dat! Herken je dat? Die kleine serviceopdrachten waar je wel een offerte voor …

Lees meer
Scheer & Foppen

Scheer & Foppen

Aart Kramer van Scheer & Foppen Installatietechniek vertelt Scheer & Foppen Installatietechniek werkt al meer dan 25 jaar met de …

Lees meer
WordPress Appliance - Powered by TurnKey Linux