5 redenen om over te stappen op de vernieuwde Servicemonteur App

De Servicemonteur App is een van de meest gebruikte apps onder de Acto-klanten. Niet zo gek ook, want er wordt continu nieuwe functionaliteit aan toegevoegd, waardoor de app voor een diversiteit aan werkzaamheden te gebruiken is. Om de app future-proof te maken, was het echter wel noodzakelijk om de app te vernieuwen. Voor zowel wat betreft het platform, als de wijze waarop de huidige functionaliteiten zijn ontwikkeld. En inmiddels is de nieuwste versie, de Service Monteur App 3.1, beschikbaar! Sneller, beter en uitgebreider dan ooit!

5 redenen om over te stappen naar de vernieuwde Service Monteur App

Aan de hand van een vijftal mooie nieuwe features willen we u graag op de hoogte brengen van de wijzigingen en voordelen van de nieuwe app:

1. Keuze uit 3, 5 of 7 dagen view (kalender)

Op basis van de verschillende behoefte en variatie aan mobiele devices is gekozen om de weergave van de kalender flexibel te maken. De monteur kan nu zelf kiezen of hij de werkzaamheden voor de komende 3, 5 of 7 dagen wil zien.

2. Workflow instelbaar per type werkorder

Verschillende type werkorders vragen om verschillende aanpak en werkzaamheden. De schermen in de app kunnen zo geconfigureerd worden dat de monteur alleen de relevante informatie en velden ziet die past bij het type werkorder waar hij aan werkt. Overzichtelijk en flexibel.

3. Bepaal zelf welke velden zichtbaar en verplicht zijn

De applicatiebeheerder kan zelf bepalen welke velden hij wel of niet wil zien in de app. Daarbij kan voor een aantal velden, zoals bijvoorbeeld de handtekening van de klant, ingesteld worden of deze verplicht is of niet.

4. Meerdere monteurs op 1 werkorder

Wordt er gewerkt met klussen waar meerdere collega’s tegelijkertijd op worden ingezet? Dat kan nu op basis van 1 werkorder. Op deze werkorder kunnen de uren van meerdere collega’s geschreven worden, eventueel met verschillende tarieven. Deze functionaliteit is ook handig als u werkt met hulp- of leerlingmonteurs die mee gaan met een collega!

5. Betere communicatie, offline buffering en geschikt voor elk type planbord

Op technisch vlak zijn er diverse vernieuwingen doorgevoerd, waardoor de berichten tussen backoffice, planbord en app veel sneller uitgewisseld worden. Deze berichten worden nu realtime doorgezet vanuit de Acto-software naar het planbord en de app en viceversa. Mocht het internet uitvallen, dan wordt de data opgeslagen en gebufferd. Zodra de internetconnectie is hersteld, wordt deze informatie alsnog automatisch verzonden. Voor het berichtenverkeer maken we gebruik van een zogenaamde Event Cloud, waar in principe elke planbord kan worden aangesloten.

De app is ook voorbereid op werken met meerdaagse planningen. Deze functionaliteit is beschikbaar met de nieuwe versie van de planningsinterface. (19.20 – zomer 2019.)

Reguliere updates versus geheel nieuwe versie

De wijzigingen in de nieuwe versie van de app zijn te omvangrijk om via een reguliere tweewekelijkse update uit te rollen. De overgang naar deze nieuwe versie kan van invloed kan zijn op uw processen en werkwijze, zeker als u ervoor kiest om direct aan de slag te gaan met alle nieuwe functies. Overstappen? Neem contact op met uw accountmanager of via info@acto.nl.

Meer klantcases

klantcases

Ennatuurlijk

Ennatuurlijk levert warmte aan ruim 85.000 gezinnen en 1200 bedrijven in heel Nederland. Die warmte komt bij hun klanten uit de buurt en loopt door maar liefst 2641 kilometer leidingen.

Lees meer
WordPress Appliance - Powered by TurnKey Linux