Onze software voor installatiebedrijven

Voorkom fouten en krijg meer werk gedaan in minder tijd

Installatiebedrijven schakelen dagelijks tussen verschillende soorten klussen en medewerkers op kantoor en in de buitendienst. Je medewerkers balanceren alle administratieve en financiële taken en beheren je inkoop en voorraadprocessen onder tijdsdruk. Bij uitval van medewerkers of toenemende klussen zal je meer mankracht in moeten zetten of op een andere manier moeten werken.

Slimmer werken waarbij er geen extra personeel nodig is, maar je overzicht creëert in je bedrijfsprocessen en je alle handmatige taken automatiseert van de aanvraag tot eventuele nazorg na de werkzaamheden. Als jouw huidig systeem momenteel je personeelstekort en/of bergen werk niet compenseert, laat een alles-in-één ERP software systeem jou dan verder helpen. 

Neem contact met ons op

Wil je meer weten? We helpen je graag!

Onze software is geschikt voor installatiebedrijven in de volgende sectoren:

Elektrotechniek en werktuigbouwkunde, sanitair, beveiliging, brandbeveiliging, regeltechniek, HVAC, koeltechniek, luchtbehandeling en klimaattechniek, energie en data infrastructuur, verkeerstechniek, laadpalen.

De vraag naar installatiebedrijven blijft groeien

Installaties worden steeds belangrijker in de gebouwde omgeving en de vraag naar installatiebedrijven blijft dan ook groeien. En in een toch al krappe arbeidsmarkt zorgt dit zorgt voor toenemend personeelstekort van vakkundig opgeleide technici. Deze situatie vraagt om een andere manier van werken dan hoe je dit nu als installatiebedrijf hebt georganiseerd. Laat je medewerkers doen waar zij goed in zijn, en investeer in een digitale omgeving die de administratieve last verlicht. Automatiseer je bedrijfsprocessen rondom je inkoop, voorraad, urenregistratie, werkbonnen en offertes en facturen

Het werk niet aankunnen met het huidige aantal medewerkers

De werkdruk ligt hoog en deadlines en gemaakte klantafspraken worden maar net of zelfs niet gehaald. Er worden onnodige fouten gemaakt bij het uitvoeren van de werkzaamheden en de communicatie tussen medewerkers en richting klanten laat te wensen over. Het herstellen van deze fouten en herstellen van de klantrelatie kost extra tijd. Kostbare tijd die je liever gebruikt om te werken aan het behalen van je bedrijfsdoelstellingen. 

software voor installatiebedrijven

Een aantal van onze functionaliteiten die jou als installatiebedrijf hierbij helpen

in één scherm alle informatie over een relatie overzichtelijk bij elkaar én makkelijk en snel het werk organiseren. Naast relatiegegevens als adressen en contactpersonen, notities en documenten, heb je ook direct toegang tot alle aanvragen, offertes, opdrachten, projecten en facturen. Dankzij de slimme acties en herinneringen, vergeet je nooit meer een offerte te sturen of een kans op te volgen. 

 

Alles in huis om sneller en slimmer te calculeren. Van eenvoudige offerte, tot gedetailleerde directie- en werkbegroting. Bespaar tijd en bepaal snel correcte prijzen voor al je projecten. Maak gebruik van standaarden als NL/SFB, Stabu, tijdnormen en standaardbegrotingen, structuurelementen, recepten en meetstaten, zodat je consistente en gedetailleerdere calculaties oplevert binnen de gestelde termijn.

 

Stel gemakkelijk en snel een professionele offerte samen die commercieel interessant is en een goede marge voor je bedrijf heeft voor een optimale winst. Zet de prijsbepaling uit de calculatie met één druk om naar een representatieve offerte, beheer je bijlagen op een centrale plek en gebruik de automatische opmaak voor je offertes. 

 

Vanuit de software direct elektronisch bestellen bij de leverancier naar keuze of bij je eigen magazijn. Door met ActoBusiness in te kopen ben je verzekerd van de meest recente materiaalprijzen en is een alternatief zo gevonden. Je legt inkoopafspraken makkelijk vast en accordeert en verzend bestelorders automatisch. Inkopen met ActoBusiness werkt met 2BA en volgende de Ketenstandaard Bouw en Installatie.

 

Krijg de volledige controle over je voorraad: van grijpvoorraad tot automagazijnen. Zo heb je altijd de juiste informatie voor een efficiënt voorraadbeheer. Je weet precies welke materialen in het magazijn aanwezig zijn zodat dat je nooit misgrijpt. Maak gebruik van meerdere magazijnen, registreer uitgegeven en verbruikt materiaal eenvoudig met de app, genereer automatisch besteladviezen zodat je niet hoeft te zoeken en bestel direct bij je eigen magazijn. 

 

Plan al je werkzaamheden moeiteloos in. Behoud overzicht met één planbord zodat je altijd weet wat de bezetting is en wie die net binnengekomen storing direct kan oplossen. Met de planningsapplicatie plan je snel en makkelijk het werk in voor iedere monteur op basis van beschikbaarheid, competenties en afstand. De monteur ziet het werk vervolgens makkelijk terug in de werkorder app op de digitale werkorder. Je hebt al je werkorders in één overzicht, houd rekening met werktijden en roosters en krijg de status van alle werkzaamheden direct inzichtelijk dankzij kleurcodering.

 

Met de digitale werkorder heb je altijd inzicht in de actuele status van werkzaamheden, verbruikte materialen en gemaakte uren. Zo sla je een brug tussen het kantoor en de mensen in het veld. Beheer je werkorders efficiënter en volg de voortgang van de werkzaamheden. Met de werkorder app ontvangen medewerkers eenvoudig werkorders, registreren verbruikt materiaal en uren en delen belangrijke informatie. Documenten, foto's en formulieren worden makkelijk toegevoegd en gedeeld, voor een snellere uitvoering van alle opdrachten. 

 

Met behulp van de projectenmodule maak je moeiteloos een gedetailleerde planning en coördineer je al je projecten op een efficiënte manier. Dit zorgt voor een succesvolle uitvoering van je projecten en tevreden klanten. Met de gebruiksvriendelijke projectmodule heb je altijd direct inzicht in de kosten, voortgang en prognose van je projecten. Dit stelt je in staat om effectief bij te sturen en optimale resultaten te behalen. Je kunt hierdoor ook makkelijker en sneller facturen versturen.

 

Deze module helpt jou bij het plannen van onderhoudswerkzaamheden tot en met het beheren van contracten. Zo houd jij tevreden klanten. Je hebt alle objecten, onderhoudscontracten en bijbehorende administratie eenvoudig en overzichtelijk op één centrale plek. Je plant eenvoudig onderhoudsafspraken in en handelt storingen af. Dit bespaart tijd, voorkomt fouten en zorgt voor een gestroomlijnd proces, zodat jij je kunt focussen op het bieden van uitstekende service aan je klanten en het maximaliseren van je omzet. 

Altijd inzicht in de gewerkte, geplande en beschikbare uren, in één scherm. Zo plan je efficiënt je medewerkers in. Het correct registreren van uren is niet alleen belangrijk voor een kloppende factuur, maar ook voor je capaciteitsplanning. Met deze module weet je precies wat je aankan als bedrijf en optimaliseer je de uren van je medewerkers. 

 

Nooit meer zoeken naar documenten? Dankzij het geïntegreerde documentmanagement heb je alle documenten overzichtelijk bij elkaar in ActoBusiness. Relevante documenten zijn dankzij ons unieke 360-gradenscherm direct inzichtelijk bij een relatie, project, contract of ander onderwerp. Alle door de software gegenereerde documenten worden automatisch op de juiste plek opgeslagen en je koppelt eenvoudig andere documenten zoals tekeningen en handleidingen. 

Alle financiële transacties zoals uren, materialen en contracten worden automatisch vastgelegd in de administratie gedurende het werkproces. Zo heb je realtime inzicht in de financiële resultaten en een naadloze aansluiting van processen met de boekhouding. Voorzien van alles wat een financiële afdeling nodig heeft zoals: grootboekrekeningen, winst- en verliesrekening, debiteuren- en crediteurenbeheer, importeren memoriaalregels, inlezen inkoopfacturen, btw-aangifte en meer.

Alle benodigde informatie wordt samengevoegd op de factuur, waardoor je deze razendsnel kunt genereren en versturen naar je klanten. Soepel en efficiënt nauwkeurige facturen versturen, veel voorkomende taken rondom de facturatie automatiseren en een betere financiële controle.

 

Efficiënt werken en voorkomen van fouten begint met het hebben van goed inzicht. ERP-software zit vol data, maar hoe krijg je de juiste inzichten naar boven uit al die data? ActoBusiness is standaard voorzien van realtime overzichten en rapportages. Zo weet je altijd precies hoe het ervoor staat met de marge op calculaties, de resultaten van projecten en de uitvoering van service-afspraken. 

 

software voor installatiebedrijven

Als geoliede machine met minimale moeite

Van het maken van een afspraak tot het calculeren van data en het versturen van de factuur, dit moet als geoliede machine doordraaien met minimale moeite. Zo houden medewerkers de grootste focus op de uitvoering van de klus en krijgt de klant optimale service geleverd. Als het aanvraagproces, je inkoop en bestelproces en administratieve/financiële processen zo zijn ingesteld dat alle losse stappen elkaar digitaal en automatisch opvolgen, heb jij hier geen omkijken meer naar en kun je erop vertrouwen dat alles binnen afgesproken tijden wordt afgerond. 

Software pakketten voor installatiebedrijven

Omdat wij begrijpen dat elk installatiebedrijf zijn eigen specifieke uitdagingen en bedrijfsprocessen heeft, bieden wij verschillende soorten software voor bedrijven in de installatiebranche aan. Zo hebben wij een alles-in-één ERP softwarepakket voor bedrijven die al hun werkzaamheden willen automatiseren; ActoBusiness ERP. Organiseer al je werkzaamheden vanuit één pakket: van calculatie tot en met factuur. Dit pakket is beschikbaar in drie varianten, zodat er altijd een pakket is wat bij jou past.

We hebben ook een tweetal specialistische pakketten voor bedrijven die een specifiek proces in hun bedrijf willen optimaliseren: ActoBusiness Calculatie voor het maken van specialistische calculaties en ActoBusiness Service voor het optimaal beheren en uitvoeren van onderhouds- en servicecontracten.

De software is modulair opgebouwd en samen met jou stemmen we af wat de behoefte binnen jouw organisatie is. Zo geven we je persoonlijk advies en ben je ervan verzekerd dat je de software krijgt die bij jouw bedrijf past.

Acto Favicon

ActoBusiness ERP

Acto Favicon

ActoBusiness Service

Acto Favicon

ActoBusiness Calculatie

software voor installatiebedrijven

Weet je niet welke software je als installatiebedrijf moet kiezen?

Vul dan onze gratis test in. Je krijgt meteen te zien welk pakket bij jou past.

Uitgelichte klantcase

Risto Regeltechniek vertrouwt op Acto.

Risto Regeltechniek was op zoek naar een nieuw ERP systeem

”Het bestaande ERP systeem welke wij gebruikten kon niet voldoen aan onze wensen. Acto heeft iets ontwikkeld wat wij 100% naar wens kunnen gebruiken. Wij zijn bij Acto terechtgekomen omdat zij ons de mogelijkheid gaven om projectgestuurd ERP toe te passen.”

Vertrouwen in de samenwerking voor een langere tijd

”Je kiest een ERP systeem niet voor een jaar… Wij hebben dan ook het volste vertrouwen in de samenwerking met Acto voor een langere tijd. Acto heeft ons het vertrouwen gegeven door te onderzoeken of ze aan onze wensen konden voldoen, voordat we überhaupt opdracht gaven. En dat hebben ze al waargemaakt.

Richard Stoffer, Commercieel directeur

Onze partners

Aan de slag met onze software

ActoBusiness software is bij uitstek geschikt voor alle soorten bedrijven in de installatiebranche die klaar zijn om hun bedrijfsprocessen te versimpelen en automatiseren. Alle onderdelen van een proces van begin tot eind gestroomlijnd en foutloos uitgevoerd, zonder daar meer medewerkers voor in te hoeven zetten. 

Ik wil meer informatie

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf?

Laat dan onderstaand je gegevens achter en wij nemen contact met je op.

Laat ons weten op welke manier we jou kunnen helpen*:

Ik wil graag(Vereist)
Naam(Vereist)
Door op 'versturen' te klikken, bevestig je dat je akkoord gaat met onze E-maildisclaimer. Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.
online software

Wil je meer weten over tijd besparen en een hogere productiviteit dankzij online software? Download onze ActoBusiness folder

Door op ‘download folder’ te klikken, bevestigt u dat u akkoord gaat met onze e-maildisclaimer. Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

WordPress Appliance - Powered by TurnKey Linux