ERP software voor service- en onderhoudsbedrijven

Efficiënte oplossingen voor een vlekkeloze service-ervaring

Het efficiënt en correct uitvoeren van alle werkzaamheden kan een ware uitdaging zijn voor service en onderhoudsbedrijven. Je hebt te maken met veel verschillende complexe contracten, waarbij elke klant zijn eigen afspraken heeft. Hoe zorg je ervoor dat de informatie van de verschillende assets altijd up-to-date is en dat je alle werkzaamheden op het juiste moment plant en uitvoert. ActoBusiness Service biedt je de perfect oplossing waarmee je al deze pijnpunten aanpakt en helpt om jouw bedrijfsvoering te stroomlijnen en de klanttevredenheid te verhogen. 

Benieuwd hoe dit eruit ziet? Bekijk dan onze demo video

Laat je monteurs tot wel 30% efficiënter werken op een dag met de slimme planningstools van ActoBusiness

Krijg je een storingsmelding? Met 1 klik zie je de historie, kan je snel inschatten wat er aan de hand is en kan je het in 1x oplossen

Krijg tot 4 x sneller betaald na het afhandelen van een storingsmelding met ActoBusiness, dankzij de automatische facturatie met iDeallink

Onze ERP software is geschikt voor service en onderhoudsbedrijven in de volgende sectoren:

Roltrappen, liften, automatische deuren en andere gebouwgebonden techniek, elektrotechniek en werktuigbouwkunde, HVAC, luchtbehandeling en klimaattechniek, pompen, motoren en aandrijvingen, machines voor de maakindustrie, farmaceutische of voedingsindustrie machines, werkplaatsappartuur, gevelreinigingsinstallaties, valbeveiligingsinstallaties, retail- en horecatechniek, dakdekking.

Vraag naar service en onderhoud steeds groter en complexer

Als service en onderhoudsbedrijf heb je te maken met veel verschillende complexe contracten, waarbij elke klant zijn eigen afspraken heeft. Hoe zorg je ervoor dat de informatie van de verschillende assets altijd up-to-date is en dat je alle werkzaamheden op het juiste moment plant en uitvoert. Techniek en technische installaties gaan een steeds grotere rol spelen binnen de gebouwde omgeving. Deze toename van (nieuwe) technologieën zorgt er niet alleen voor dat de vraag naar diensten blijft groeien, maar brengt ook complexere werkzaamheden met zich mee. Het slim inzetten van de beschikbare capaciteit en ervoor te zorgen dat de werkzaamheden in een keer goed worden uitgevoerd zijn van cruciaal belang.

software technische dienst

Complexe installaties en tekort aan gekwalificeerde medewerkers

Als service en onderhoudsbedrijf moet je snel kunnen anticiperen op storingen van een complexe installatie. Het ontbreken van accurate informatie over deze installatie leidt tot vertragingen, inefficiëntie en ontevreden klanten. Daarnaast brengt de groeiende vraag naar diensten ook een ander probleem met zich mee: het tekort aan gekwalificeerde technici. Met steeds minder mensen beschikbaar om het werk uit te voeren, wordt het steeds moeilijker om aan de vraag te voldoen en de klanttevredenheid te behouden. Door te investeren in geavanceerde softwareoplossingen, zoals ActoBusiness, voer je de werkzaamheden gemakkelijk en snel uit volgens afspraak met je klant.

Een aantal van onze functionaliteiten die jou hierbij helpen

in één scherm alle informatie over een relatie overzichtelijk bij elkaar én makkelijk en snel het werk organiseren.

Plan al je werkzaamheden moeiteloos in. Behoud overzicht met één planbord zodat je altijd weet wat de bezetting is en wie die net binnengekomen storing direct kan oplossen. Met de planningsapplicatie plan je snel en makkelijk het werk in voor iedere monteur op basis van beschikbaarheid, competenties en afstand. De monteur ziet het werk vervolgens makkelijk terug in de werkorder app op de digitale werkorder. Je hebt al je werkorders in één overzicht, houd rekening met werktijden en roosters en krijg de status van alle werkzaamheden direct inzichtelijk dankzij kleurcodering.

Met de digitale werkorder heb je altijd inzicht in de actuele status van werkzaamheden, verbruikte materialen en gemaakte uren. Zo sla je een brug tussen het kantoor en de mensen in het veld. Beheer je werkorders efficiënter en volg de voortgang van de werkzaamheden. Met de werkorder app ontvangen medewerkers eenvoudig werkorders, registreren verbruikt materiaal en uren en delen belangrijke informatie. Documenten, foto's en formulieren worden makkelijk toegevoegd en gedeeld, voor een snellere uitvoering van alle opdrachten.

Deze module helpt jou bij het plannen van onderhoudswerkzaamheden tot en met het beheren van contracten. Zo houd jij tevreden klanten. Je hebt alle objecten, onderhoudscontracten en bijbehorende administratie eenvoudig en overzichtelijk op één centrale plek. Je plant eenvoudig onderhoudsafspraken in en handelt storingen af. Dit bespaart tijd, voorkomt fouten en zorgt voor een gestroomlijnd proces, zodat jij je kunt focussen op het bieden van uitstekende service aan je klanten en het maximaliseren van je omzet.  

De rapportage mogelijkheden in ActoBusiness bieden een scala aan voordelen voor zowel interne als externe doeleinden. Intern kun je hiermee diepgaande inzichten krijgen in verschillende processen, zoals calculaties, onderhoudscontracten of projectstatussen. Maar ook extern, voor je klanten, kun je gemakkelijk (contractueel vastgelegde) rapportages samenstellen, zowel in jouw eigen huisstijl of in de door jouw klant gewenste opmaak. 

Maak gebruik van de geïntegreerde digitale formulieren en checklists in ActoBusiness om tijd te besparen en de kans fouten te verminderen. De data vanuit de formulieren zijn direct beschikbaar bij de medewerkers op kantoor voor een correcte verwerking in (wettelijk verplichte) rapportages richting je klanten.

Altijd inzicht in de gewerkte, geplande en beschikbare uren, in één scherm. Zo plan je efficiënt je medewerkers in. Het correct registreren van uren is niet alleen belangrijk voor een kloppende factuur, maar ook voor je capaciteitsplanning. Met deze module weet je precies wat je aankan als bedrijf en optimaliseer je de uren van je medewerkers.  

Alle benodigde informatie voor op de factuur, wordt automatisch samengevoegd; denk aan uren, materialen, en reistijd. Hierbij wordt rekening gehouden met de prijsafspraken die je met je klant hebt gemaakt. Op deze manier kun je razendsnel facturen genereren en versturen naar je klanten. Omdat je met deze functionaliteit veel voorkomende taken rondom de facturatie automatiseert, bespaar je tijd en heb je een betere financiële controle.

Nooit meer zoeken naar documenten dankzij het geïntegreerde documentmanagement  systeem. Met ActoBusiness Service heb je alle documenten overzichtelijk bij elkaar. Dankzij ons unieke 360-gradenscherm vinden jij en je collega’s direct  alle informatie en documenten  gemakkelijk terug.

Een gestage groei van klantenbestand en omzet

Stel je voor dat jouw service en onderhoudsbedrijf moeiteloos voldoet aan alle serviceverzoeken, met tevreden klanten die loyaal blijven aan je bedrijf. Dit resulteert niet alleen in een positieve merkreputatie, maar ook in een gestage groei van je klantenbestand en omzet. Door nu te investeren in geavanceerde softwareoplossingen maak je dit ideale plaatje realiteit en onderscheidt je je in de markt. 

software technische dienst

ERP software pakketten voor service- en onderhoudsbedrijven

Voor een optimaal serviceproces heb je een gestroomlijnde organisatie nodig om te kunnen voldoen aan de wensen en eisen van je klanten. Voor de perfecte ondersteuning van jouw serviceproces bieden wij een online oplossing waarmee je alle assets beheer en gemakkelijk alle soorten onderhoudscontracten uitvoert. ActoBusiness Service biedt je alle functionaliteit om de efficiëntie en nauwkeurigheid van jouw serviceorganisatie te verhogen. 

De software is modulair opgebouwd en samen met jou stemmen we af wat de behoefte binnen jouw organisatie is. Zo geven we je persoonlijk advies en ben je ervan verzekerd dat je de software krijgt die bij jouw bedrijf past.

Acto Favicon

ActoBusiness | Service

Weet je niet wat je moet kiezen?

Vul dan onze gratis test in. Je krijgt meteen te zien welk pakket bij jou past.

software technische dienst

“Wij hebben het keuzeproces voor nieuwe software als heel prettig ervaren. De accountmanager van Acto luisterde zorgvuldig naar onze behoeften en vroeg goed door op hoe ons bedrijf georganiseerd is en welke uitdagingen wij hadden. Op basis daarvan kregen wij een zorgvuldig advies in welk software wij nodig hadden om onze ambities te realiseren en die het beste paste bij ons bedrijf.”

Onze partners

Aan de slag met onze software

ActoBusiness software is bij uitstek geschikt voor alle soorten bedrijven in de technische dienst die klaar zijn om hun bedrijfsprocessen te versimpelen en automatiseren. Alle onderdelen van een proces van begin tot eind gestroomlijnd en foutloos uitgevoerd, zonder daar meer medewerkers voor in te hoeven zetten. 

Ik wil meer informatie

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf?

Laat dan onderstaand je gegevens achter en wij nemen contact met je op.

Laat ons weten op welke manier we jou kunnen helpen*:

Ik wil graag(Vereist)
Naam(Vereist)
Door op 'versturen' te klikken, bevestig je dat je akkoord gaat met onze E-maildisclaimer. Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wil je zien hoe onze software werkt?

Laat hieronder je mailadres achter, dan ontvang je onze demo-video per e-mail!

Door op ‘aanvragen’ te klikken, bevestigt u dat u akkoord gaat met onze e-maildisclaimer. Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

online software

Wil je meer weten over tijd besparen en een hogere productiviteit dankzij online software? Download onze ActoBusiness folder.

Door op ‘download folder’ te klikken, bevestigt u dat u akkoord gaat met onze e-maildisclaimer. Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

WordPress Appliance - Powered by TurnKey Linux