Onze software voor dakdekkers

Meer werk gedaan krijgen in minder tijd

De onvoorspelbaarheid van het weer in Nederland leidt tot een aanzienlijke toename in de vraag naar dak reparatie en onderhoudsdiensten. Er is niet alleen vraag naar schade herstel, het is belangrijk voor huiseigenaren om hun daken preventief te versterken tegen toekomstige schade. 

Als dakdekbedrijf raakt je agenda te vol en ben je genoodzaakt klanten zelfs op een wachtlijst te zetten. Om klanten niet maanden te hoeven laten wachten op het verhelpen van hun dakproblemen, is het nodig je bedrijfsprocessen te optimaliseren om de productiviteit in je bedrijf te verhogen. Door online software in te zetten krijg je meer werk gedaan in minder tijd.

Neem contact met ons op

Wil je meer weten? We helpen je graag!

De vraag naar dakbedekking

De vraag naar dakbedekking is geen luxe maar een noodzaak. Dakbedekking is essentieel tijdens onvoorspelbaar weer en voor bescherming van het interieur van het huis. Als dakdekkersbedrijf heb je dan ook veel te maken met spoedklussen waarbij je snel wilt kunnen schakelen en klanten niet te lang wilt laten wachten.

Snel inzicht in de planning, de capaciteit en voorraad is nodig, evenals het snel uitvoeren van de administratieve werkzaamheden. De online software van Acto helpt jou als dakdekkersbedrijf deze werkzaamheden niet alleen snel maar ook foutloos uit te voeren.

Kwalitatief werk leveren ondanks de verschillende uitdagingen

Concurrentie

Als klanten op een lange wachtlijst worden gezet zijn ze eerder geneigd een concurrent in te schakelen voor hun dakproblemen. Je wilt daarom minder tijd kwijt zijn aan administratieve processen en meer inzicht in je capaciteit zodat je meer klanten kunt aannemen.

Kosten

De materialen die je bestelt moeten goed zijn voor het milieu, en tegelijkertijd een goede bescherming bieden tegen extreme weersomstandigheden. Zoeken naar nieuwe leveranciers is tijdrovend. Je wilt je inkoopafspraken vastleggen, je inkoopvoorwaarden en je voorkeursleverancier vooraf bepalen, zodat je je marge bij elke opdracht optimaliseert.

software voor dakdekkers
software voor dakdekkers

Personeel

Het vinden en behouden van gekwalificeerde werknemers kan een uitdaging zijn. Daarnaast kunnen personeelskosten aanzienlijk zijn, vooral tijdens piekseizoenen wanneer extra hulp nodig is. Het is daarom noodzakelijk je repeterende taken (zoals papieren formulieren invullen en werkbonnen aftekenen) te digitaliseren zodat je buitenpersoneel sneller kan schakelen, fijner werkt en meer tijd overhoudt voor datgeen wat belangrijk is.

Een aantal van onze functionaliteiten in de software die jou als dakdekkersbedrijf hierbij helpen

in één scherm alle informatie over een relatie overzichtelijk bij elkaar én makkelijk en snel het werk organiseren. Naast relatiegegevens als adressen en contactpersonen, notities en documenten, heb je ook direct toegang tot alle aanvragen, offertes, opdrachten, projecten en facturen. Dankzij de slimme acties en herinneringen, vergeet je nooit meer een offerte te sturen of een kans op te volgen. 

 

Alles in huis om sneller en slimmer te calculeren. Van eenvoudige offerte, tot gedetailleerde directie- en werkbegroting. Bespaar tijd en bepaal snel correcte prijzen voor al je projecten. Maak gebruik van standaarden als NL/SFB, Stabu, tijdnormen en standaardbegrotingen, structuurelementen, recepten en meetstaten, zodat je consistente en gedetailleerdere calculaties oplevert binnen de gestelde termijn.

 

Stel gemakkelijk en snel een professionele offerte samen die commercieel interessant is en een goede marge voor je bedrijf heeft voor een optimale winst. Zet de prijsbepaling uit de calculatie met één druk om naar een representatieve offerte, beheer je bijlagen op een centrale plek en gebruik de automatische opmaak voor je offertes. 

 

Vanuit de software direct elektronisch bestellen bij de leverancier naar keuze of bij je eigen magazijn. Door met ActoBusiness in te kopen ben je verzekerd van de meest recente materiaalprijzen en is een alternatief zo gevonden. Je legt inkoopafspraken makkelijk vast en accordeert en verzend bestelorders automatisch. Inkopen met ActoBusiness werkt met 2BA en volgende de Ketenstandaard Bouw en Installatie.

 

Krijg de volledige controle over je voorraad: van grijpvoorraad tot automagazijnen. Zo heb je altijd de juiste informatie voor een efficiënt voorraadbeheer. Je weet precies welke materialen in het magazijn aanwezig zijn zodat dat je nooit misgrijpt. Maak gebruik van meerdere magazijnen, registreer uitgegeven en verbruikt materiaal eenvoudig met de app, genereer automatisch besteladviezen zodat je niet hoeft te zoeken en bestel direct bij je eigen magazijn. 

 

Plan al je werkzaamheden moeiteloos in. Behoud overzicht met één planbord zodat je altijd weet wat de bezetting is en wie die net binnengekomen storing direct kan oplossen. Met de planningsapplicatie plan je snel en makkelijk het werk in voor iedere monteur op basis van beschikbaarheid, competenties en afstand. De monteur ziet het werk vervolgens makkelijk terug in de werkorder app op de digitale werkorder. Je hebt al je werkorders in één overzicht, houd rekening met werktijden en roosters en krijg de status van alle werkzaamheden direct inzichtelijk dankzij kleurcodering.

 

Met de digitale werkorder heb je altijd inzicht in de actuele status van werkzaamheden, verbruikte materialen en gemaakte uren. Zo sla je een brug tussen het kantoor en de mensen in het veld. Beheer je werkorders efficiënter en volg de voortgang van de werkzaamheden. Met de werkorder app ontvangen medewerkers eenvoudig werkorders, registreren verbruikt materiaal en uren en delen belangrijke informatie. Documenten, foto's en formulieren worden makkelijk toegevoegd en gedeeld, voor een snellere uitvoering van alle opdrachten. 

 

Met behulp van de projectenmodule maak je moeiteloos een gedetailleerde planning en coördineer je al je projecten op een efficiënte manier. Dit zorgt voor een succesvolle uitvoering van je projecten en tevreden klanten. Met de gebruiksvriendelijke projectmodule heb je altijd direct inzicht in de kosten, voortgang en prognose van je projecten. Dit stelt je in staat om effectief bij te sturen en optimale resultaten te behalen. Je kunt hierdoor ook makkelijker en sneller facturen versturen.

 

Deze module helpt jou bij het plannen van onderhoudswerkzaamheden tot en met het beheren van contracten. Zo houd jij tevreden klanten. Je hebt alle objecten, onderhoudscontracten en bijbehorende administratie eenvoudig en overzichtelijk op één centrale plek. Je plant eenvoudig onderhoudsafspraken in en handelt storingen af. Dit bespaart tijd, voorkomt fouten en zorgt voor een gestroomlijnd proces, zodat jij je kunt focussen op het bieden van uitstekende service aan je klanten en het maximaliseren van je omzet. 

Altijd inzicht in de gewerkte, geplande en beschikbare uren, in één scherm. Zo plan je efficiënt je medewerkers in. Het correct registreren van uren is niet alleen belangrijk voor een kloppende factuur, maar ook voor je capaciteitsplanning. Met deze module weet je precies wat je aankan als bedrijf en optimaliseer je de uren van je medewerkers. 

 

Nooit meer zoeken naar documenten? Dankzij het geïntegreerde documentmanagement heb je alle documenten overzichtelijk bij elkaar in ActoBusiness. Relevante documenten zijn dankzij ons unieke 360-gradenscherm direct inzichtelijk bij een relatie, project, contract of ander onderwerp. Alle door de software gegenereerde documenten worden automatisch op de juiste plek opgeslagen en je koppelt eenvoudig andere documenten zoals tekeningen en handleidingen. 

Alle financiële transacties zoals uren, materialen en contracten worden automatisch vastgelegd in de administratie gedurende het werkproces. Zo heb je realtime inzicht in de financiële resultaten en een naadloze aansluiting van processen met de boekhouding. Voorzien van alles wat een financiële afdeling nodig heeft zoals: grootboekrekeningen, winst- en verliesrekening, debiteuren- en crediteurenbeheer, importeren memoriaalregels, inlezen inkoopfacturen, btw-aangifte en meer.

Alle benodigde informatie wordt samengevoegd op de factuur, waardoor je deze razendsnel kunt genereren en versturen naar je klanten. Soepel en efficiënt nauwkeurige facturen versturen, veel voorkomende taken rondom de facturatie automatiseren en een betere financiële controle.

 

Efficiënt werken en voorkomen van fouten begint met het hebben van goed inzicht. ERP-software zit vol data, maar hoe krijg je de juiste inzichten naar boven uit al die data? ActoBusiness is standaard voorzien van realtime overzichten en rapportages. Zo weet je altijd precies hoe het ervoor staat met de marge op calculaties, de resultaten van projecten en de uitvoering van service-afspraken. 

 

Software pakketten voor dakdekkers

Omdat wij begrijpen dat elk bedrijf zijn eigen specifieke uitdagingen en bedrijfsprocessen heeft, bieden wij verschillende soorten software voor dakdekkers aan. Zo hebben wij een alles-in-één ERP softwarepakket voor bedrijven die al hun werkzaamheden willen automatiseren; ActoBusiness ERP. Organiseer al je werkzaamheden vanuit één pakket: van calculatie tot en met factuur. Dit pakket is beschikbaar in drie varianten, zodat er altijd een pakket is wat bij jou past.

We hebben ook een tweetal specialistische pakketten voor bedrijven die een specifiek proces in hun bedrijf willen optimaliseren: ActoBusiness Calculatie voor het maken van specialistische calculaties en ActoBusiness Service voor het optimaal beheren en uitvoeren van onderhouds- en servicecontracten.

De software is modulair opgebouwd en samen met jou stemmen we af wat de behoefte binnen jouw organisatie is. Zo kunnen we je persoonlijk advies geven en ben je ervan verzekerd dat je de software krijgt die bij jouw bedrijf past.

Acto Favicon

ActoBusiness ERP

Acto Favicon

ActoBusiness Service

Acto Favicon

ActoBusiness Calculatie

software voor dakdekkers

Weet je niet welke software je als dakdekkersbedrijf moet kiezen?

Vul dan onze gratis test in. Je krijgt meteen te zien welk pakket bij jou past.

Uitgelichte klantcase

Risto Regeltechniek vertrouwt op Acto.

Risto Regeltechniek was op zoek naar een nieuw ERP systeem

”Het bestaande ERP systeem welke wij gebruikten kon niet voldoen aan onze wensen. Acto heeft iets ontwikkeld wat wij 100% naar wens kunnen gebruiken. Wij zijn bij Acto terechtgekomen omdat zij ons de mogelijkheid gaven om projectgestuurd ERP toe te passen.”

Vertrouwen in de samenwerking voor een langere tijd

”Je kiest een ERP systeem niet voor een jaar… Wij hebben dan ook het volste vertrouwen in de samenwerking met Acto voor een langere tijd. Acto heeft ons het vertrouwen gegeven door te onderzoeken of ze aan onze wensen konden voldoen, voordat we überhaupt opdracht gaven. En dat hebben ze al waargemaakt.

Richard Stoffer, Commercieel directeur

Onze partners

Aan de slag met onze software

ActoBusiness software is bij uitstek geschikt voor dakdekkers die klaar zijn om hun bedrijfsprocessen te versimpelen en automatiseren. Alle onderdelen van een proces van begin tot eind gestroomlijnd en foutloos uitgevoerd, zonder daar meer medewerkers voor in te hoeven zetten. 

Ik wil meer informatie

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf?

Laat dan onderstaand je gegevens achter en wij nemen contact met je op.

Laat ons weten op welke manier we jou kunnen helpen*:

Ik wil graag(Vereist)
Naam(Vereist)
Door op 'versturen' te klikken, bevestig je dat je akkoord gaat met onze E-maildisclaimer. Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.
online software

Wil je meer weten over tijd besparen en een hogere productiviteit dankzij online software? Download onze ActoBusiness folder

Door op ‘download folder’ te klikken, bevestigt u dat u akkoord gaat met onze e-maildisclaimer. Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

WordPress Appliance - Powered by TurnKey Linux