Ontdek de kracht van ActoBusiness ERP software voor installatiebedrijven en technisch dienstverleners. Met deze oplossing verhoog je de productiviteit binnen het hele bedrijf, voorkom je fouten en verbeter je je marges, waardoor je aan je bedrijfsgroei werkt en tegelijkertijd de tevredenheid van je klanten én medewerkers verhoogt.
ActoBusiness ERP software biedt alle functionaliteiten die je nodig hebt om projecten of (contractuele) onderhoudswerkzaamheden snel en gemakkelijk uit te voeren; calculeer accuraat met actuele prijs- en artikelinformatie, plan en bewaak al je projecten en contracten, zet je monteurs slim en effectief in en krijg op het juiste moment inzicht in de belangrijkste stuurinformatie.
in één scherm alle informatie over een relatie overzichtelijk bij elkaar én makkelijk en snel het werk organiseren. Naast relatiegegevens als adressen en contactpersonen, notities en documenten, heb je ook direct toegang tot alle aanvragen, offertes, opdrachten, projecten en facturen. Dankzij de slimme acties en herinneringen, vergeet je nooit meer een offerte te sturen of een kans op te volgen.
Alles in huis om sneller en slimmer te calculeren. Van eenvoudige offerte, tot gedetailleerde directie- en werkbegroting. Bespaar tijd en bepaal snel correcte prijzen voor al je projecten. Maak gebruik van standaarden als NL/SFB, Stabu, tijdnormen en standaardbegrotingen, structuurelementen, recepten en meetstaten, zodat je consistente en gedetailleerdere calculaties oplevert binnen de gestelde termijn.
Stel gemakkelijk en snel een professionele offerte samen die commercieel interessant is en een goede marge voor je bedrijf heeft voor een optimale winst. Zet de prijsbepaling uit de calculatie met één druk om naar een representatieve offerte, beheer je bijlagen op een centrale plek en gebruik de automatische opmaak voor je offertes.
Vanuit de software direct elektronisch bestellen bij de leverancier naar keuze of bij je eigen magazijn. Door met ActoBusiness in te kopen ben je verzekerd van de meest recente materiaalprijzen en is een alternatief zo gevonden. Je legt inkoopafspraken makkelijk vast en accordeert en verzend bestelorders automatisch. Inkopen met ActoBusiness werkt met 2BA en volgende de Ketenstandaard Bouw en Installatie.
Krijg de volledige controle over je voorraad: van grijpvoorraad tot automagazijnen. Zo heb je altijd de juiste informatie voor een efficiënt voorraadbeheer. Je weet precies welke materialen in het magazijn aanwezig zijn zodat dat je nooit misgrijpt. Maak gebruik van meerdere magazijnen, registreer uitgegeven en verbruikt materiaal eenvoudig met de app, genereer automatisch besteladviezen zodat je niet hoeft te zoeken en bestel direct bij je eigen magazijn.
Plan al je werkzaamheden moeiteloos in. Behoud overzicht met één planbord zodat je altijd weet wat de bezetting is en wie die net binnengekomen storing direct kan oplossen. Met de planningsapplicatie plan je snel en makkelijk het werk in voor iedere monteur op basis van beschikbaarheid, competenties en afstand. De monteur ziet het werk vervolgens makkelijk terug in de werkorder app op de digitale werkorder. Je hebt al je werkorders in één overzicht, houd rekening met werktijden en roosters en krijg de status van alle werkzaamheden direct inzichtelijk dankzij kleurcodering.
Met de digitale werkorder heb je altijd inzicht in de actuele status van werkzaamheden, verbruikte materialen en gemaakte uren. Zo sla je een brug tussen het kantoor en de mensen in het veld. Beheer je werkorders efficiënter en volg de voortgang van de werkzaamheden. Met de werkorder app ontvangen medewerkers eenvoudig werkorders, registreren verbruikt materiaal en uren en delen belangrijke informatie. Documenten, foto's en formulieren worden makkelijk toegevoegd en gedeeld, voor een snellere uitvoering van alle opdrachten.
Met behulp van de projectenmodule maak je moeiteloos een gedetailleerde planning en coördineer je al je projecten op een efficiënte manier. Dit zorgt voor een succesvolle uitvoering van je projecten en tevreden klanten. Met de gebruiksvriendelijke projectmodule heb je altijd direct inzicht in de kosten, voortgang en prognose van je projecten. Dit stelt je in staat om effectief bij te sturen en optimale resultaten te behalen. Je kunt hierdoor ook makkelijker en sneller facturen versturen.
Deze module helpt jou bij het plannen van onderhoudswerkzaamheden tot en met het beheren van contracten. Zo houd jij tevreden klanten. Je hebt alle objecten, onderhoudscontracten en bijbehorende administratie eenvoudig en overzichtelijk op één centrale plek. Je plant eenvoudig onderhoudsafspraken in en handelt storingen af. Dit bespaart tijd, voorkomt fouten en zorgt voor een gestroomlijnd proces, zodat jij je kunt focussen op het bieden van uitstekende service aan je klanten en het maximaliseren van je omzet.
Altijd inzicht in de gewerkte, geplande en beschikbare uren, in één scherm. Zo plan je efficiënt je medewerkers in. Het correct registreren van uren is niet alleen belangrijk voor een kloppende factuur, maar ook voor je capaciteitsplanning. Met deze module weet je precies wat je aankan als bedrijf en optimaliseer je de uren van je medewerkers.
Nooit meer zoeken naar documenten? Dankzij het geïntegreerde documentmanagement heb je alle documenten overzichtelijk bij elkaar in ActoBusiness. Relevante documenten zijn dankzij ons unieke 360-gradenscherm direct inzichtelijk bij een relatie, project, contract of ander onderwerp. Alle door de software gegenereerde documenten worden automatisch op de juiste plek opgeslagen en je koppelt eenvoudig andere documenten zoals tekeningen en handleidingen.
Alle financiële transacties zoals uren, materialen en contracten worden automatisch vastgelegd in de administratie gedurende het werkproces. Zo heb je realtime inzicht in de financiële resultaten en een naadloze aansluiting van processen met de boekhouding. Voorzien van alles wat een financiële afdeling nodig heeft zoals: grootboekrekeningen, winst- en verliesrekening, debiteuren- en crediteurenbeheer, importeren memoriaalregels, inlezen inkoopfacturen, btw-aangifte en meer.
Alle benodigde informatie wordt samengevoegd op de factuur, waardoor je deze razendsnel kunt genereren en versturen naar je klanten. Soepel en efficiënt nauwkeurige facturen versturen, veel voorkomende taken rondom de facturatie automatiseren en een betere financiële controle.
Efficiënt werken en voorkomen van fouten begint met het hebben van goed inzicht. ERP-software zit vol data, maar hoe krijg je de juiste inzichten naar boven uit al die data? ActoBusiness is standaard voorzien van realtime overzichten en rapportages. Zo weet je altijd precies hoe het ervoor staat met de marge op calculaties, de resultaten van projecten en de uitvoering van service-afspraken.
Werk 3 keer sneller dankzij de slimme schermen, vergaande automatisering en slimme geïntegreerde tools
Bespaar tot 50% op opleidingstijd. Medewerkers leren sneller werken met de software
Krijg 2 x sneller betaald doordat de klant direct na het aftekenen van de werkorder, de factuur met iDeal betaallink ontvangt
‘Iedereen gebruikt dezelfde software, en alle onderdelen zijn met elkaar verweven. Is een calculator bijvoorbeeld klaar met rekenen, dan zet hij de calculatie over naar een werkbegroting. De werkvoorbereider is dan bij aanvang van een project gelijk op de hoogte van alle details. Ook digitaal plannen verloopt snel en gemakkelijk. De monteur heeft een tablet en klikt op ‘start reizen’, ‘start werken’ of ‘stop werken’. Een klik op ‘technisch gereed’ betekent dat een klus is afgehandeld en dat in principe de factuur er al uit kan.”
Marco Ruiter – Schouten Techniek
Dit maakt ons ERP pakket uniek
De zogenaamde 360 graden schermen bieden je alles wat je nodig hebt om je werk goed uit te kunnen voeren. Dankzij de rol gebaseerde opbouw van de software maak je gebruik van 1 scherm waarbinnen je alle functionaliteiten te vinden en te gebruiken wat relevant is voor jouw werk. Zo heb je met 1 blik en 1 klik alle informatie die je nodig hebt voor je werk.
Dankzij de herkenbare interface is de software voor iedereen gemakkelijk in gebruik. Je krijgt de handigheden van Excel maar dan in een beheerde omgeving, meer flexibiliteit en gericht op jouw branche. Maak gebruik van filtermogelijkheden, groeperen en andere handige functionaliteit die je kent van Excel. Maak gebruik van de fly out- en drag & drop mogelijkheden om nog makkelijker en sneller te werken.
Onze ERP software beschikt over een geïntegreerd document beheer systeem, waarmee je alle documenten gemakkelijk kunt opslaan, delen en bewerken. Uiteraard de documenten die je met de software opstelt (zoals facturen en werkorders), maar ook documenten uit externe systemen.
Automatiseer saaie en repeterende taken, zodat je meer tijd hebt voor taken die echt jouw aandacht en expertise vereisen. Op deze manier zet je je medewerkers in waar ze het meest nodig zijn, zodat ze kunnen doen waar ze goed in zijn. Slim hergebruik van data door de processen heen zorgt ervoor dat je sneller (en betrouwbaar) calculaties maakt, sneller facturen kunt versturen en dus ook sneller betaald krijgt.
Vergeet geen enkele taak, actie of deadline. De software fungeert dankzij de takenlijsten, notificaties en handige workflows als jouw persoonlijke digitale assistent die je helpt bij je dagelijkse werkzaamheden.
Pas de software volledig aan naar jouw persoonlijke voorkeuren en werkstijl. Kies uit verschillende standaardindelingen en pas deze verder aan volgens jouw eigen behoeften. Maak gebruik van uitgebreide filter- en groepeerfunctionaliteiten om de layout van de schermen nog beter te laten aansluiten op jouw workflow. Verberg of toon kolommen zoals jij dat wilt en organiseer ze op een logische volgorde. Alle aanpassingen worden automatisch opgeslagen, zodat je ze niet telkens opnieuw hoeft in te stellen. Om je werkdag nog efficiënter te kunnen starten, bepaal zelf welke schermen je standaard zichtbaar wilt hebben wanneer je inlogt.
Ondanks een snel veranderende markt wil je de belofte aan klanten waarmaken en projecten op tijd en binnen budget realiseren. Tegelijkertijd wil je medewerkers tevreden houden en de werkdruk bij hen niet verder verhogen. Dat vraagt om slimmer werken en het stroomlijnen van de operationele en administratieve processen in jouw bedrijf.
Veel administratieve taken van offerte-aanvraag tot en met de factuur worden nog handmatig uitgevoerd en dat kost onnodig veel tijd.
Er is geen eenduidig inzicht in de status van projecten, installaties en bestelde materialen, doordat informatie verspreid is over losse systemen.
Storingen en andere spoedwerkzaamheden worden niet snel opgepakt door te weinig inzicht in waar de monteurs zich op dit moment bevinden.
Verlaag de administratieve druk en houd tijd en ruimte in je agenda over voor zaken die belangrijk zijn voor de groei van je organisatie, zoals innoveren, extra aandacht geven aan relaties en werken aan medewerkerstevredenheid.
Door je bedrijfsprocessen te automatiseren voer je minder handmatig uit. Denk aan het aanmaken van projecten en digitale werkbonnen vanuit de calculatie, maar ook door automatisch te factureren als de monteur klaar is en verbruikte uren en materialen geregistreerd heeft in de app.
Omdat je actueel inzicht hebt in de werkzaamheden en je van je klanten exact weet welke installaties zij hebben staan, gaan je monteurs altijd met de juiste informatie op pad en hebben zij precies de goede materialen bij zich om de werkzaamheden in een keer af te ronden.
Door de administratieve afhandeling van projecten of onderhoudswerk slim te automatiseren, gaat de factuur de deur uit zodra het werk gedaan is. Dankzij betalingsmethoden als automatische incasso en iDeal, krijg je 40% sneller betaald.
Goede ERP oplossing moet passen bij de werkwijze en behoeften van jouw bedrijf. Daarom is ActoBusiness ERP beschikbaar in drie pakketten, zodat er altijd een passende oplossing is voor jouw bedrijf.
Deze pakketten bevatten dezelfde basismodules, maar verschillen in de mate van diepgang en complexiteit van de functies. Zo heb jij geen overbodige (verplichte) velden of schermen en blijft de software overzichtelijk en gemakkelijk om mee te werken.
De eenvoudige en gebruiksvriendelijke software voor bedrijven vanaf 15 medewerkers die tijd willen besparen door het werk slimmer te organiseren.
€60,- p.m. per binnendienst gebruiker
€25,- p.m. per buitendienst gebruiker
Bevat alles wat je nodig hebt om jouw bedrijf van A tot Z te ondersteunen in één oplossing.
De geavanceerde software die naar behoefte is samen te stellen voor middelgrote tot grote bedrijven die efficiënter willen werken voor hogere productiviteit.
Vanaf €65,- p.m. per binnendienst gebruiker
€25,- p.m. per buitendienst gebruiker
De meest uitgebreide software voor grote en multidisciplinaire bedrijven die een uitmuntende dienstverlening willen realiseren tegen een goed rendement.
Prijs op aanvraag
Risto Regeltechniek vertrouwt op Acto.
”Het bestaande ERP systeem welke wij gebruikten kon niet voldoen aan onze wensen. Acto heeft iets ontwikkeld wat wij 100% naar wens kunnen gebruiken. Wij zijn bij Acto terechtgekomen omdat zij ons de mogelijkheid gaven om projectgestuurd ERP toe te passen.”
”Acto geeft ons de mogelijkheid om de processen financieel en logistiek beter in de hand te houden, en onze monteurs hebben veel meer inzicht in de projecten en weten precies wat ze moeten doen. Daardoor zijn onze faalkosten behoorlijk naar beneden gegaan.”
Richard Stoffer, Commercieel directeur
De keuze en implementatie van een nieuw ERP pakket gaat niet over een nacht ijs. Het is een belangrijke keuze die je maakt voor de komende jaren. Daarom helpen wij je bij elke stap tijdens dit proces en delen wij onze jarenlange kennis over dit proces graag met je. Wij zijn jouw steun en toeverlaat en echte partner.
We bespreken jouw behoeften en bepalen hoe de software wordt ingezet voor een maximaal rendement voor jouw organisatie.
Jij verzamelt de data die je in de nieuwe software wilt gebruiken en wij zorgen ervoor dat deze data correct wordt ingelezen in ActoBusiness.
We richten jouw online omgeving zo in dat alle processen lopen volgens jullie eisen en wensen. Alles staat klaar om de medewerkers te trainen.
We lopen de verschillende processen stap voor stap door, zodat de gebruikers goed voorbereid zijn om succesvol te werken met ActoBusiness.
Met behulp van ons support-portaal heb je 24/7 toegang tot alle informatie, FAQ’s en handleidingen. Onze support-consultants staan ook tijdens kantooruren voor je klaar.
Als je zoekt naar een betrouwbare softwarepartner, is Acto de logische keuze. Met meer dan 40 jaar ervaring met het ontwikkelen en implementeren van software bij installateurs en technisch dienstverleners hebben we een bewezen succesvolle werkwijze. Maar niet alleen onze aanpak is uniek. Ook onze software en de manier hoe gemakkelijk jij daarmee werkt is uniek in de wereld van ERP en bedrijfssoftware.
ActoBusiness ERP is beschikbaar in diverse pakketten afhankelijk van het type bedrijf dat jij bent. De software is modulair opgebouwd en bestaat uit verschillende modules. De modules zijn zo te configureren dat we deze kunnen aanpassen aan de beste werkwijze die past bij jouw organisatie.
ActoBusiness is voorzien van een zogenaamd API-platform, daarmee realiseren we koppelingen met andere softwarepakketten. We bieden een heel aantal standaardkoppelingen met veelvoorkomende pakketten aan. Is er nog geen koppeling met de door jou gewenste software beschikbaar? Dan kijken we graag samen met jou wat er mogelijk is.
Gebruiksvriendelijke en gemakkelijk te gebruiken bedrijfssoftware is het uitgangspunt geweest bij de ontwikkeling van ActoBusiness. We wilden de grootste ergernissen bij ERP-software, zoals veel wisselen tussen schermen, zoeken en informatie overtypen voorkomen. Het resultaat is onze unieke en eenvoudig te gebruiken 360-gradenscherm-concept, waarmee je snel inzicht hebt in alle relevantie informatie rondom een onderwerp en direct makkelijk het werk organiseert.
ActoBusiness werkt volgens een abonnementsmodel waarbij je per maand per gebruiker betaalt. De exacte kosten zijn afhankelijk van de best passende oplossing voor jouw bedrijf. Dat hangt af van het benodigde pakket en de benodigde modules. Hiervoor hebben wij een heel transparant prijsmodel en je betaalt alleen licenties voor de software die je nodig hebt. Blijk je toch meer modules nodig te hebben, dan kan je later eenvoudig uitbreiden. Daarnaast zijn er kosten voor de implementatie, die bestaan uit het inrichten van de software en het trainen van je medewerkers. Daarvoor krijg je een offerte van ons.
Bij Acto geloven we in duurzame en langdurige relaties, daarom is de minimale tijdsduur bij het afnemen van een Professional pakket 1 jaar, voor het Advanced pakket 2 jaar en voor het Enterprise pakket 3 jaar. De reden hiervoor is dat kiezen voor nieuwe ERP-software ook een organisatieverandering is, het is niet zomaar een appje wat je even probeert en daarna weer verwijdert als het niet bevalt. Acto levert meer dan software en helpt je bij het slimmer en efficiënter werken zodat je de productiviteit verhoogt. Die samenwerking heeft tijd nodig om tot zijn recht te komen.
Ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf?
Laat dan onderstaand je gegevens achter en wij nemen contact met je op.
Laat ons weten op welke manier we jou kunnen helpen*:
Door op ‘aanmelden’ te klikken, bevestig je dat je akkoord gaat met onze privacy- en cookieverklaring. Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.
Wij gebruiken cookies en andere technologieën op onze website om je ervaring op onze site te verbeteren en gepersonaliseerde content en advertenties te bieden. Klik op "Accepteren en doorgaan" om hiermee in te stemmen. Je kunt je voorkeuren aanpassen via "Zelf instellen".
Laat hieronder je mailadres achter, dan ontvang je onze demo-video per e-mail!
Door op ‘aanvragen’ te klikken, bevestigt u dat u akkoord gaat met onze e-maildisclaimer. Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.
Door op ‘aanvragen’ te klikken, bevestigt u dat u akkoord gaat met onze e-maildisclaimer. Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.
Door op ‘aanvragen’ te klikken, bevestigt u dat u akkoord gaat met onze e-maildisclaimer. Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.
Door op ‘download folder’ te klikken, bevestigt u dat u akkoord gaat met onze e-maildisclaimer. Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.