Hét online onderhoudsmanagement systeem voor jouw serviceorganisatie

Professionele service- en onderhoudsprocessen voor tevreden klanten

Professionaliseer je serviceorganisatie met het krachtige onderhoudsmanagement systeem van Acto, speciaal ontwikkeld voor installatiebedrijven en technisch dienstverleners. Met de software stroomlijn je al je serviceprocessen en doe je precies wat je contractueel hebt afgesproken met je klanten. Voorkom fouten en verbeter je marges en verhoog je klanttevredenheid.  

Inhoud van het pakket bekijken

Verhoog je klanttevredenheid met ActoBusiness Service

Dit onderhoudsmanagement systeem biedt alle functionaliteiten die je nodig hebt om je gehele serviceproces te stroomlijnen. Leg alle afspraken die je met de klant gemaakt hebt vast, behoud het overzicht over alle te beheren objecten bij je klanten. Voor het uitvoeren van de werkzaamheden plan je alle contractuele verplichtingen automatisch in en bij een onverwachte storing bij een van de klanten stuur je snel de juiste monteur op pad. Dankzij de digitale werkbon heeft de monteur altijd alle informatie bij de hand. Zijn de werkzaamheden afgerond? Nadat de klant zijn handtekening voor akkoord heeft geplaatst, is de factuur al klaar om te verzenden. 

software installatiebranche

Dit maakt onze software uniek

De zogenaamde 360 graden schermen bieden je alles wat je nodig hebt om je werk goed uit te kunnen voeren. Dankzij de rol gebaseerde opbouw van de software maak je gebruik van 1 scherm waarbinnen je alle functionaliteiten te vinden en te gebruiken wat relevant is voor jouw werk. Zo heb je met 1 blik en 1 klik alle informatie die je nodig hebt voor je werk.

De Acto-software beschikt standaard over een geïntegreerd document beheer systeem, waarmee je alle documenten gemakkelijk kunt opslaan, delen en bewerken. Uiteraard de documenten die je met de software opstelt (zoals offertes, facturen, werkorders etc), maar ook documenten uit externe systemen integreer je eenvoudig in de software.

Onze ERP software beschikt over een geïntegreerd document beheer systeem, waarmee je alle documenten gemakkelijk kunt opslaan, delen en bewerken. Uiteraard de documenten die je met de software opstelt (zoals facturen en werkorders), maar ook documenten uit externe systemen.

Automatiseer saaie en repeterende taken, zodat je meer tijd hebt voor taken die echt jouw aandacht en expertise vereisen. Op deze manier zet je je medewerkers in waar ze het meest nodig zijn, zodat ze kunnen doen waar ze goed in zijn. Slim hergebruik van data door de processen heen zorgt voor snellere (en betrouwbare) calculaties maakt, sneller facturen versturen en dus ook sneller betaalt krijgen.

Vergeet geen enkele taak, actie of deadline. De software fungeert dankzij de takenlijsten, , notificaties en handige workflows als jouw persoonlijke digitale assistent die je helpt bij je dagelijkse werkzaamheden.

De persoonlijke benadering van Acto gaf ons vertrouwen en zorgde voor een positieve samenwerking.”   

Ennatuurlijk

onderhoudsmanagement systeem

Geen dag is hetzelfde

In de service- en onderhoudsmarkt is geen dag hetzelfde. Er is veel werk wat op basis van contractuele of vanuit wettelijke verplichtingen uitgevoerd moet worden en daar komen ook nog storingen en andere incidentmeldingen van je klanten tussendoor. Een hectische omgeving waarbij het aankomt op slim plannen, altijd het juiste inzicht hebben en een gestroomlijnd proces met de buitendienst. Een flexibel onderhoudsmanagement systeem helpt je om de serviceprocessen in je organisatie te optimaliseren, waardoor je de verwachtingen van je klanten kunt overtreffen. 

Onvoldoende inzicht in capaciteit en status

Om te kunnen voldoen aan alle klantvragen is een actueel inzicht in de beschikbare capaciteit en status van de verschillende werkzaamheden van groot belang. Je wilt niet heen-en-weer blijven bellen met monteurs om te vragen waar zij zich bevinden als er een storing tussendoor komt. Door handmatige planning en onvoldoende inzicht in beschikbare resources worden servicetechnici niet optimaal ingezet, wat resulteert in lange wachttijden voor klanten en ontevredenheid. Bij een storing wil je direct weten welke monteur beschikbaar is om het incident op een snelle en correcte manier af te handelen.

Onvolledig contractbeheer leidt tot gemiste kansen

De afspraken die je met je klanten hebt gemaakt over de te onderhouden installaties zijn niet voor de gehele organisatie duidelijk of niet eenduidig vastgelegd in een systeem. Gebrek aan geautomatiseerd contractbeheer en controle leidt tot gemiste facturatiemogelijkheden en verlies van inkomsten voor uitgevoerde services. Zo moet degene die de facturen maakt continue zijn informatie over prijsafspraken uit verschillende bronnen halen. Dit vertraagt het facturatieproces en zorgt voor fouten. Ook is het niet altijd duidelijk welke objecten of installaties er bij een klant staan. Een goed beeld van de assets mét daarbij de onderhoudshistorie, die voor iedereen inzichtelijk is, zorgt voor een snellere afhandeling van werkorders en storingen.

Te veel werk, te weinig personeel

Ook in de service- en onderhoudsbranche is het tekort aan technisch personeel goed voelbaar. Zeker nu er steeds meer techniek komt kijken in de gebouwde omgeving gaat onderhoud een steeds grote rol spelen, om de installaties allemaal goed te laten functioneren. Alle werkzaamheden die je kunt automatiseren zijn dus meegenomen. Met het onderhoudsmanagement systeem automatiseer je het serviceproces van aanvraag tot en met factuur. Hierbij hoef jij alleen te focussen op de opdrachten die afwijken van de standaard processen. Dat zorgt voor meer rust op de service-afdeling, waardoor er meer aandacht kan zijn voor de klant.

Je serviceproces automatiseren met alle functionaliteiten in ActoService

in één scherm alle informatie over een relatie overzichtelijk bij elkaar én makkelijk en snel het werk organiseren.

Plan al je werkzaamheden moeiteloos in. Behoud overzicht met één planbord zodat je altijd weet wat de bezetting is en wie die net binnengekomen storing direct kan oplossen. Met de planningsapplicatie plan je snel en makkelijk het werk in voor iedere monteur op basis van beschikbaarheid, competenties en afstand. De monteur ziet het werk vervolgens makkelijk terug in de werkorder app op de digitale werkorder. Je hebt al je werkorders in één overzicht, houd rekening met werktijden en roosters en krijg de status van alle werkzaamheden direct inzichtelijk dankzij kleurcodering.

Met de digitale werkorder heb je altijd inzicht in de actuele status van werkzaamheden, verbruikte materialen en gemaakte uren. Zo sla je een brug tussen het kantoor en de mensen in het veld. Beheer je werkorders efficiënter en volg de voortgang van de werkzaamheden. Met de werkorder app ontvangen medewerkers eenvoudig werkorders, registreren verbruikt materiaal en uren en delen belangrijke informatie. Documenten, foto's en formulieren worden makkelijk toegevoegd en gedeeld, voor een snellere uitvoering van alle opdrachten.

Deze module helpt jou bij het plannen van onderhoudswerkzaamheden tot en met het beheren van contracten. Zo houd jij tevreden klanten. Je hebt alle objecten, onderhoudscontracten en bijbehorende administratie eenvoudig en overzichtelijk op één centrale plek. Je plant eenvoudig onderhoudsafspraken in en handelt storingen af. Dit bespaart tijd, voorkomt fouten en zorgt voor een gestroomlijnd proces, zodat jij je kunt focussen op het bieden van uitstekende service aan je klanten en het maximaliseren van je omzet.  

De rapportage mogelijkheden in ActoBusiness bieden een scala aan voordelen voor zowel interne als externe doeleinden. Intern kun je hiermee diepgaande inzichten krijgen in verschillende processen, zoals calculaties, onderhoudscontracten of projectstatussen. Maar ook extern, voor je klanten, kun je gemakkelijk (contractueel vastgelegde) rapportages samenstellen, zowel in jouw eigen huisstijl of in de door jouw klant gewenste opmaak. 

Maak gebruik van de geïntegreerde digitale formulieren en checklists in ActoBusiness om tijd te besparen en de kans fouten te verminderen. De data vanuit de formulieren zijn direct beschikbaar bij de medewerkers op kantoor voor een correcte verwerking in (wettelijk verplichte) rapportages richting je klanten.

Altijd inzicht in de gewerkte, geplande en beschikbare uren, in één scherm. Zo plan je efficiënt je medewerkers in. Het correct registreren van uren is niet alleen belangrijk voor een kloppende factuur, maar ook voor je capaciteitsplanning. Met deze module weet je precies wat je aankan als bedrijf en optimaliseer je de uren van je medewerkers.  

Alle benodigde informatie voor op de factuur, wordt automatisch samengevoegd; denk aan uren, materialen, en reistijd. Hierbij wordt rekening gehouden met de prijsafspraken die je met je klant hebt gemaakt. Op deze manier kun je razendsnel facturen genereren en versturen naar je klanten. Omdat je met deze functionaliteit veel voorkomende taken rondom de facturatie automatiseert, bespaar je tijd en heb je een betere financiële controle.

Nooit meer zoeken naar documenten dankzij het geïntegreerde documentmanagement  systeem. Met ActoBusiness Service heb je alle documenten overzichtelijk bij elkaar. Dankzij ons unieke 360-gradenscherm vinden jij en je collega’s direct  alle informatie en documenten  gemakkelijk terug.

Het onderhoudsmanagement systeem zorgt voor rust en volop aandacht voor je klant

Met ActoBusiness Service optimaliseer je alle werkzaamheden op jouw serviceafdeling. Dankzij de digitalisering en slimme tools die het onderhoudsmanagementsysteem biedt, verhoog je niet alleen de productiviteit, maar zorg je ook voor tevreden klanten. Kies voor een geautomatiseerde online oplossing waarmee je altijd actueel inzicht hebt in de voortgang van al je servicecontracten en precies weet welke werkzaamheden nog gepland moeten worden. Dit geeft rust en overzicht, zodat je volop tijd en aandacht kunt besteden aan je klantrelaties. De software biedt niet alleen inzicht in de capaciteit en planning, maar geeft ook een helder beeld van de financiële status van onderhoudscontracten. Welke contracten zijn rendabel, welke niet en waar moet bijgestuurd worden?

Dankzij het assetbeheer kun je nauwkeurig bijhouden welke objecten en installaties er bij jouw klanten staan, waardoor je exact weet waar je aan toe bent wat betreft werkzaamheden. Zowel bij storingen als bij het uitvoeren van de contractuele werkzaamheden helpt deze informatie je om alle taken in één keer goed uit te voeren. 

onderhoudsmanagement systeem
onderhoudsmanagement systeem

Optimale inzet van je medewerkers

Met ActoBusiness Service wordt de planning van alle service- en onderhoudswerkzaamheden eenvoudig. Plan werkzaamheden in op basis van voorkeursmonteur, locatie of competenties van je medewerkers, zodat je altijd de juiste monteur op de juiste taak hebt. Informatie, wijzigingen en updates over de uit te voeren werkzaamheden zijn altijd realtime beschikbaar, waardoor ook de monteurs in de buitendienst alle belangrijke informatie kunnen inzien. Deze optimale planning en informatievoorziening zorgen ervoor dat je je klanten bij een storing sneller kunt helpen en dat de buitendienst efficiënter werkt.

Correcte uitvoering van taken

Dankzij de geïntegreerde functionaliteiten voor contract- en assetbeheer, digitale formulieren en checklists, en een intuïtieve werkorder-app kunnen jouw monteurs hun taken nauwkeurig uitvoeren en administratieve fouten minimaliseren. Dit zorgt ervoor dat storingen sneller en efficiënter kunnen worden opgelost.

Verhoog de klanttevredenheid

Met het onderhoudsmanagement systeem til je je serviceorganisatie naar een hoger niveau. Door sneller en slimmer te werken, verminder je fouten en worden jouw klanten sneller en beter geholpen, wat resulteert in een hogere klanttevredenheid.

ActoBusiness Service: onderhoudsmanagement systeem

ActoBusiness Service is het online onderhoudsmanagement systeem voor technische bedrijven, zoals installateurs en andere technisch dienstverleners. Leg afspraken met je klanten vast, beheer de verschillende assets, plan en voer de werkzaamheden volgens afspraak uit en zorg voor een correcte financiële afhandeling.  

erp software

ActoBusiness Service

Optioneel toe te voegen

Onze partners

Uitgelichte klantcase

Risto Regeltechniek vertrouwt op Acto.

Risto Regeltechniek was op zoek naar een nieuw ERP systeem

”Het bestaande ERP systeem welke wij gebruikten kon niet voldoen aan onze wensen. Acto heeft iets ontwikkeld wat wij 100% naar wens kunnen gebruiken. Wij zijn bij Acto terechtgekomen omdat zij ons de mogelijkheid gaven om projectgestuurd ERP toe te passen.”

Verlaging van de faalkosten

”Acto geeft ons de mogelijkheid om de processen financieel en logistiek beter in de hand te houden. Daarnaast hebben onze monteurs veel meer inzicht in de projecten en weten ze precies wat ze moeten doen. Daardoor zijn onze faalkosten behoorlijk naar beneden gegaan.”

Richard Stoffer, Commercieel directeur

Het proces in simpele stappen

De keuze en implementatie van een nieuw softwarepakket gaat niet over een nacht ijs. Het is een belangrijke keuze die je maakt voor de komende jaren. Daarom helpen wij je bij elke stap tijdens dit proces en delen wij onze jarenlange kennis over dit proces graag met je. Wij zijn jouw steun en toeverlaat en echte partner. 

De intake

We bespreken jouw behoeften en bepalen hoe de software het beste kan worden ingezet voor een optimaal bedrijfsproces en maximaal rendement voor jouw organisatie.

We gaan voorbereiden

Jij verzamelt de data die je in de nieuwe software wilt gebruiken en wij zorgen ervoor dat deze data correct wordt ingelezen in ActoBusiness, zodat je een vliegende start kunt maken.

Het inrichten van de omgeving

We gaan jouw online omgeving zo inrichten dat alle processen lopen volgens jullie eisen en wensen. We maken de gebruikers voor je aan zodat alles klaar staat om de medewerkers te trainen.

Het trainen van jou en je collega's

Tijdens de training laten we zien hoe gemakkelijk de software werkt. We lopen de verschillende processen stap voor stap door, zodat de gebruikers goed voorbereid zijn om succesvol te werken met ActoBusiness.

Aan de slag met je nieuwe software

We zijn klaar! Je kunt snel en zorgeloos aan het werk met de software. Heb je nog vragen? Met behulp van ons support-portaal heb je 24/7 toegang tot alle informatie, FAQ’s en handleidingen waarmee je al je vragen kunt beantwoorden. Mocht je er toch niet uitkomen? Onze support-consultants staan tijdens kantooruren voor je klaar.

onderhoudsmanagement systeem

Aan de slag met ActoBusiness Service

Met ActoBusiness Service optimaliseer je alle processen rondom service en onderhoud wat zorgt voor een optimale klantbeleving. Leg alle afspraken met je klanten vast en zorg ervoor dat iedereen in de organisatie beschikt over de juiste informatie; voor het uitvoeren van de onderhoudswerkzaamheden tot het opstellen van de correcte facturen. Heb je op een later moment meer functionaliteiten nodig? Dan is het altijd mogelijk je pakket uit te breiden met de modules van ActoBusiness ERP. 

Meest gestelde vragen

De software is modulair opgebouwd, zodat we deze kunnen samenstellen naar de behoeften van jouw bedrijf. De modules zijn zo te configureren dat we deze kunnen aanpassen aan de beste werkwijze die past bij jouw organisatie

ActoBusiness Service is voorzien van een zogenaamd API-platform, daarmee realiseren we koppelingen met andere softwarepakketten. We bieden een heel aantal standaardkoppelingen met veelvoorkomende pakketten aan. Is er nog geen koppeling met de door jou gewenste software beschikbaar? Dan kijken we graag samen met jou wat er mogelijk is. 

Gebruiksvriendelijke en gemakkelijk te gebruiken bedrijfssoftware is het uitgangspunt geweest bij de ontwikkeling van ActoBusiness. We wilden de grootste ergernissen bij ERP-software, zoals veel wisselen tussen schermen, zoeken en informatie overtypen voorkomen. Het resultaat is onze unieke en eenvoudig te gebruiken 360-gradenscherm-concept, waarmee je snel inzicht hebt in alle relevantie informatie rondom een onderwerp en direct makkelijk het werk organiseert.  

ActoBusiness Service werkt volgens een abonnementsmodel waarbij je per maand per gebruiker betaalt. De exacte kosten zijn afhankelijk van de best passende oplossing voor jouw bedrijf. Dat hangt af van het benodigde pakket en de benodigde modules. Hiervoor hebben wij een heel transparant prijsmodel en je betaalt alleen licenties voor de software die je nodig hebt. Blijk je toch meer modules nodig te hebben, dan kan je later eenvoudig uitbreiden. Daarnaast zijn er kosten voor de implementatie, die bestaan uit het inrichten van de software en het trainen van je medewerkers. Daarvoor krijg je een offerte van ons. 

Bij Acto geloven we in duurzame en langdurige relaties, daarom is de minimale tijdsduur bij het afnemen van een pakket 1 jaar. De reden hiervoor is dat kiezen voor nieuwe ERP-software ook een organisatieverandering is, het is niet zomaar een appje wat je even probeert en daarna weer verwijdert als het niet bevalt. Acto levert meer dan software en helpt je bij het slimmer en efficiënter werken zodat je de productiviteit verhoogt. Die samenwerking heeft tijd nodig om tot zijn recht te komen.  

Ik wil meer informatie

Heb je interesse in ActoBusiness Service en ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf?

Laat dan onderstaand je gegevens achter en wij nemen contact met je op.

Laat ons weten op welke manier we jou kunnen helpen*:

Ik wil graag(Vereist)
Naam(Vereist)
Door op 'versturen' te klikken, bevestig je dat je akkoord gaat met onze E-maildisclaimer. Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

Wil je meer weten over ActoBusiness? Download onze folder

Door op 'download folder' te klikken, bevestigt u dat u akkoord gaat met onze E-maildisclaimer. Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.
WordPress Appliance - Powered by TurnKey Linux