Een up-do-date artikelbestand is van groot belang voor jou als installateur. Je baseert er je calculaties, leverancierskeuze- en inkoop op, dus moet je er blindelings op kunnen vertrouwen dat de artikel- en prijsinformatie correct is. Maar het up-to-date houden kost veel tijd, uitgaande van een middelgroot installatiebedrijf, wekelijks meer dan 8 uur. Met slimme tools, heldere inzichten en automatisering kun je al snel tot 50% aan tijd besparen!Met deze slimme tools en rapportages van Acto bespaar wekelijks tot 50% van je tijd op artikelbeheer.
Lees de PAB- en ICC-berichten automatisch in
De PAB – en ICC-bestanden die je periodiek van 2BA of rechtstreeks van de producent ontvangt, kun je automatisch laten inlezen en verwerken in de Acto-software. De werkzaamheden van de artikelbeheerder beperken zich dan tot het controleren van de ingelezen informatie. Hiervoor hebben we diverse handige rapportages ontwikkeld, waarmee je de controles snel kunt uitvoeren en gesignaleerd wordt op afwijkingen. Zo ben je altijd verzekerd van actuele informatie.Bespaar tijd met doelgerichte controles
Wil je nog sneller klaar zijn met deze controle en alleen relevante signaleringen ontvangen? Voer de controles dan alleen uit over de artikelen die je daadwerkelijk gebruikt in calculaties en bestellingen. In de praktijk zien wij dat met 80 tot 90% van het artikelbestand niets wordt gedaan en is het dus zonde van de tijd om die data mee te nemen in de controle-rapportages. Onze consultants kunnen jou helpen bij het verkrijgen van de juiste inzichten om zo doelgerichter te kunnen controleren en daarmee tijd te besparen. Deze besparing kan oplopen tot enkele uren per update!Updaten artikelbestand met behoud van eigen (verbeterde) data
Helaas zien we dat nog lang niet alle PAB- en ICC-bestanden conform de branchestandaarden zijn opgesteld, waardoor er ongewenste effecten ontstaan. Bijvoorbeeld op gebied van omrekenfactoren of verpakkingsvormen. Denk je 5 meter kabel te bestellen, komt er maar 1 meter binnen! Niet handig natuurlijk en het zorgt voor gedoe: extra bestellingen, oponthoud van de werkzaamheden, niet kloppende facturen etc. Kortom extra (faal-)kosten. Gelukkig kun je in de artikelbeheer-module handmatig alle productinformatie aanpassen en zo dus ook de ‘foutieve’ informatie vanuit de inleesbestanden corrigeren. Zo heb je bij een volgende calculatie of bestelling wél inzicht in de juiste verpakkingseenheid en ontvang je de gewenste hoeveelheid. Tot de volgende inlees-actie… Om ervoor te zorgen dat handmatig gewijzigde of verbeterde data niet overschreven wordt, hebben we een slimme tool ontwikkeld, die ervoor zorgt dat de door jou gewijzigde informatie niet wordt overschreven als je het artikelbestand opnieuw gaat updaten.Meer inzicht, betere onderbouwing
Voor wie optimaal wil profiteren van de data in het eigen artikelbestand en de grote hoeveelheid data gemakkelijker te doorgronden, hebben we een aantal handige rapportages ontwikkeld. Hiermee krijg je met één druk op de knop antwoord op al je vragen over je artikelbestand. Zo ontdek je:- Van welke artikelen de ICC-korting gunstiger is dan de eigen netto-prijsafspraken;
- Weet je precies welke artikelen het meest besteld worden;
- Welke artikelen geen artikelnummer hebben;
- Of hoe de prijs van een artikel zich de afgelopen jaren of maanden ontwikkeld heeft.
Met welke informatie kunnen we jou helpen?
Wil je meer weten over deze handige tool en rapportages? Of wil je ons uitdagen om jouw vraagstukken rondom jouw artikelbestand op te lossen? Neem contact op met je accountmanager of consultant.Hulp nodig met de keuze?
Elk bedrijf is uniek en daarom begrijpen wij dat je specifieke uitdagingen hebt. Onze ervaren medewerkers denken graag met je mee. Wij bieden altijd advies op maat, zodat je gebruik kunt maken van de software die precies bij jullie situatie past.