Zomerupdate ActoProject en ActoService | 23.20

Release informatie ActoProject en ActoService 23.20

Release 23.20 ActoProject en ActoService is vanaf nu beschikbaar! In de releasenotes lees je alles over de  verbeteringen en aanpassingen die wij de afgelopen periode in ActoProject / ActoService hebben aangebracht. Onderstaand een samenvatting van de belangrijkste wijzigingen per proces

Het kan zijn dat voor bepaalde functionaliteiten instellingen/bedrijfsconstanten aangezet moeten worden. Zie hiervoor release-info op ActoWiki en de SA-informatie, of neem contact op met je accountmanager.

Calculatie

Het is nu mogelijk om door middel van een bedrijfsconstante het verdelen van de staartkosten te automatiseren. Hierbij kan je ook aangeven op welke manier dit moet gebeuren. Je kunt kiezen uit een aantal opties:  niet automatisch verdelen of een van de 7 voorgedefinieerde opties voor het verdelen van de staartkosten.

De velden “toezichthouder” en “opdrachtnummer” zijn toegevoegd aan zowel het import als het exportbestand van de calculatie.

Logistiek

Om het MBB bij te werken met de artikelgegevens van leveranciers kan men via een selectieprofiel meerdere leveranciers selecteren bij het 2BA.Van deze selectie wordt vervolgens een PAB-bericht (zip bestand) samengesteld. M.b.v. een repeterende taak wordt het PAB-bericht automatisch gedownload vanaf de 2BA-site. Dit bestand wordt vervolgens automatisch ingelezen in het MBB. Omdat deze bestanden heel veel (te veel) regels bevat, kan 2BA niet garanderen dat alle regels op een juiste wijze geëxporteerd worden. Om dit probleem op te lossen ondersteunt ActoProject/ActoService nu het gebruik van meerdere selectieprofielen.

Bij het aanmaken van de bestellijst is het mogelijk om signalering in te stellen om de medewerkers te helpen herinneren dat er ook orderkosten worden berekend bij de bestelling.

Als je met TMBB-materialen werkt, dan is het nu ook mogelijk om vast te leggen wie de prijswijzigingen doorvoert in deze materialen. Dat voorkomt zoekwerk als je wilt weten wie de wijziging heeft doorgevoerd.

Service

Als een werkorder niet in 1x wordt uitgevoerd, maar over meerdere dagen wordt afgehandeld, is het wel mogelijk om tussentijds de gewerkte uren direct in de urenverantwoording te verwerken. Hierdoor wordt de urenvantwoording voor de monteur sneller, automatisch en beter gevuld, wat tijd bespaart en fouten voorkomt.

In de praktijk is gebleken dat het toch mogelijk moet zijn om facturen, die via het goedkeuringsproces zijn aangemaakt, te kunnen wijzigen na goedkeuring. Dit is in deze release ook mogelijk gemaakt. Via het nieuwe scherm  “Goedkeuringen (expert)” (REG305) is het mogelijk om gefactureerde goedkeuring vrij te geven, verwijderen en/of te crediteren.
Hierdoor is er geen hulp van het supportteam van Acto meer nodig.

Meer nieuws

rapportages

Snel een goede kostprijsbepaling met handige rapportages

Het aantal aanvragen bij installatiebedrijven is hoog, daarom wordt van calculatoren verwacht dat ze in korte tijd een goede kostprijs …

Lees meer
Event Acto

Event | Digitalisering in de installatiebranche | 29 mei

Wil jij in één ochtend je kennis en netwerk uitbreiden? Kom dan naar het event over digitalisering in de installatiebranche. Dit organiseren we o.a. samen met Techniek Nederland.

Lees meer
Schouten Techniek

Schouten Techniek

Ontdek hoe Schouten Techniek met de ERP-software van Acto de efficiëntie verhoogde door digitalisering van werkprocessen. De voordelen: een verbeterd inzicht, gestroomlijnde processen en klaar voor verdere optimalisatie.

Lees meer

Wil je meer weten over ActoBusiness? Download onze folder

Door op 'download folder' te klikken, bevestigt u dat u akkoord gaat met onze E-maildisclaimer. Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.
WordPress Appliance - Powered by TurnKey Linux