Zomerupdate ActoProject en ActoService | 24.20

Release informatie ActoProject en ActoService 24.20

Release 24.20 ActoProject en ActoService is vanaf nu beschikbaar! In de releasenotes lees je alles over de  verbeteringen en aanpassingen die wij de afgelopen periode in ActoProject / ActoService hebben aangebracht. Onderstaand een samenvatting van de belangrijkste wijzigingen per proces

Het kan zijn dat voor bepaalde functionaliteiten instellingen/bedrijfsconstanten aangezet moeten worden. Zie hiervoor release-info op ActoWiki en de SA-informatie, of neem contact op met je accountmanager.

Calculatie

In CLC078 kun je percentageregels gebruiken voor zowel de uren als het materiaal. Door een software-aanpassing worden nu ook de uren die vanuit deze percentageregels ontstaan, doorgezet van de begroting naar een project. Dat scheelt veel handmatig werk en voorkomt fouten.

Logistiek

Je kunt nu ook een bestellijst vullen vanuit een bestelorder. Op deze manier kun je nog makkelijke de informatie van eerdere bestellingen (her)gebruiken voor nieuwe bestellingen voor hetzelfde of een ander project.

Met SelectOnline bestel je gemakkelijk online je materialen. Voor de leverancier Bright hebben we de OCI-koppeling hiervoor uitgebreid met een extra veld, waardoor ook het ordernummer (van de leverancier) op de bestelorder komt te staan. Hierdoor is het ordernummer van de leverancier ook zichtbaar in ActoProject, zodat je het kunt gebruiken als je een vraag hebt over de bestelling.

Voor het inlezen van inkoopfacturen in ActoProject, werkt een aantal klanten met Readsoft. Voor de verwerking in ActoProject worden verschillende stamgegevens geexporteerd. Om ook de orderbevestigingen via deze route in ActoBusiness te vewerken, is het GLN-nummer van de leverancier worden opgenomen in deze export. Met de GLN-nummer kan Readsoft (en andere partijen die deze techniek gebruiken) de gescande documenten matchen met de leverancier.

Als je de bestellijst vult met een materiaalcode, dan wordt op de achtergrond direct een voorkeursleverancier bepaald. Als de status hierbij geblokkeerd is, dan kan er niet besteld worden, ook niet als het materiaal in het magazijn op voorraad ligt. Dat is nu aangepast, zodat ook de laatste niet bestelbare artikelen uit het magazijn verwerkt kunnen worden. Dat voorkomt dat er onnodig materiaal achterblijft in het magazijn en uiteindelijk (onnodig) afgeschreven moet worden. Op de manier is het mogelijk voorraad van een uitlopend of vervallen artikel op te kunnen maken bij het magazijn.

Via Purchase2Pay worden orders verstuurd naar de leverancier en orderbevestigingen ontvangen. Als de orderbevestiging wordt ontvangen en voldoet aan een aantal voorwaarden, dan wordt deze automatisch geaccordeerd. Een uniek orderbevestigingsnummer is één van die voorwaarden. Niet alle leveranciers kunnen per orderbevestiging een uniek orderbevestigingsnummer aanmaken en zal alsnog handmatig moeten worden geaccordeerd. Dat is niet wenselijk, daarom hebben we de software aangepast en het mogelijk gemaakt om orderbevestigingen met hetzelfde orderbevestigingsnummer automatisch te accorderen.

Service

Met de universele planbord koppeling (UPK) wordt informatie uitgewisseld tussen ActoProject/ ActoService en een extern planbord. Als er een werkorder wordt uitgegeven wordt de informatie naar het planbord verzonden. Om daarbij de werklocatie nog gedetailleerder weer te kunnen geven, is de koppeling uitgebreid met de naam van het complex uit het dossier. Hiermee heeft de planner meer informatie over de locatie van de uit te voeren werkzaamheden.

Financieel

Bij het inlezen van verkoopfacturen is het nu mogelijk om extra informatie op te nemen, hiervoor is het XML-bericht uitgebreid met de volgende velden:

  • Referentie
  • Klantreferentie
  • Factuurstatus
  • Ook is het mogelijk om tekstregels in te lezen.

Lees je projecten en projectdelen in vanuit externe pakketten, zoals ToBe, DSP en maak je daarbij ook gebruik van DigiOffice? Dan hebben we de manier waarop deze informatie gesynchroniseerd wordt gelijkgetrokken. Dit zorgt voor meer duidelijkheid ten aanzien van het bepalen van de switch bij het importeren van projecten en projectdelen.

Meer nieuws

Heinen & Hopman

Fors minder faalkosten bij Heinen & Hopman dankzij Acto’s ERP-software: ontdek hoe slimme optimalisaties hun projecten efficiënter en nauwkeuriger maken.

Lees meer

Low Code, AI en API’s – digitalisering in de installatiebranche

Ontdek hoe de installatiebranche transformeert met low-code, AI, en API’s. Profiteer van snelle softwareontwikkeling, en optimaliseer de samenwerking voor meer efficiëntie en lagere kosten. Lees meer!

Lees meer
offerteprogramma

5 keer sneller offertes opstellen en versturen met een offerteprogramma

Met een offerteprogramma kun je efficiënter, sneller en foutloos offertes opstellen en versturen. Hier zijn 5 manieren waarop je dit kunt doen.

Lees meer
software consultancy

Wil je meer weten over tijd besparen en een hogere productiviteit dankzij online software? Blijf dan op de hoogte via onze nieuwsbrief

Door op ‘inschrijven’ te klikken, bevestigt u dat u akkoord gaat met onze e-maildisclaimer. Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

WordPress Appliance - Powered by TurnKey Linux