9 voordelen: efficiënt calculeren met SelectOnline

SelectOnline biedt de mogelijkheid om artikelen te shoppen bij webwinkels van groothandels. Dat betekent dat je binnen ActoCalculatie direct met artikelen kunt calculeren van veel leveranciers. In deze blog geven we je 9 redenen waardoor je efficiënter kunt calculeren dankzij het gebruik van SelectOnline.

1. Je hoeft niet meer in te loggen bij de leverancier

Bij het gebruik van SelectOnline worden de inloggegevens beveiligd meegestuurd naar de website. Je hoeft hiermee niet meer in te loggen op de website van de groothandel. Zo log je dus direct in met jouw eigen account bij de webwinkel.

2. Je gebruikt je persoonlijk kortingsprofiel

Omdat je inlogt met je eigen account bij de website van de leverancier herkent hij jou als klant. In jouw account is je persoonlijk kortingsprofiel (ICC-bestand) opgenomen. Dat betekent dat je naast de brutoprijs ook jouw nettoprijs inzichtelijk hebt.

3. Shop zelf je artikelen

In de webshop van de leverancier heb je de mogelijkheid om de gewenste artikelen op te zoeken en toe te voegen aan de winkelwagen. Je selecteert de gewenste artikelen voor jouw offerte aanvraag. In de winkelwagen worden alle artikelen overzichtelijk weergegeven.

4. Beschikbaarheid artikelen direct inzichtelijk

De beschikbaarheid van de artikelen wordt inzichtelijk gemaakt op de website van de leverancier. Hiermee heb je in één overzicht de levertijd inzichtelijk. Dat betekent dat je direct weet of de artikelen op voorraad zijn of dat er een bepaalde levertijd is.

5. Alleen bestelbare artikelen

De leverancier geeft naast de beschikbaarheid van de artikelen ook aan of ze bestelbaar zijn binnen de webwinkel. Hiermee heb je de beschikking over de artikelen die je daadwerkelijk kunt gebruiken binnen jouw offerteaanvraag. Zo voer je dus nooit artikelen op die niet bestelbaar zijn.

6. Koppeling naar ActoCalculatie

De geshopte artikelen worden rechtstreeks overgenomen van de webwinkel naar ActoCalculatie. Daarmee zijn alle benodigde artikelen direct overgenomen naar de offerteaanvraag. Hiermee hoef je geen artikelen over te typen in de specificatie, maar worden volledig automatisch overgenomen.

7. Altijd actuele prijs- en artikelinformatie

De overgenomen artikelen worden beheerd door de leverancier. Hiermee beschik je altijd over de juiste prijzen en informatie over het artikel. Dat betekent dat je geen foutieve prijzen hanteert binnen de calculatie en je hebt altijd de juiste omschrijving.

8. Update de gegevens wanneer nodig

Omdat de leverancier de gegevens van de artikelen beheert, heb je op ieder gewenst moment de mogelijkheid om prijs- en artikelinformatie te updaten. Hiermee actualiseer je de gewenste artikelen en heb je altijd de juiste informatie voor jouw calculatie aanvraag.

9. Geen beheer van artikelen

Het beheren van artikelen is dankzij SelectOnline verleden tijd. De leverancier beheert deze immers voor jou. Dat betekent dat je tijd en energie bespaart in het onderhoud van jouw artikelbestanden en voorkom je vervelende fouten die mogelijk kunnen ontstaan.

Zelf ervaren?

Wil je de mogelijkheden van SelectOnline binnen ActoCalculatie zien? Neem hiervoor een gratis proefaccount of neem contact met ons op voor een demo

Meer weten over ActoCalculatie?

Download nu de folder

Vul onderstaand je e-mailadres in en je ontvangt de folder direct in je mailbox!

Door op 'download folder' te klikken, bevestigt u dat u akkoord gaat met onze E-maildisclaimer. Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Welke leveranciers zijn aangesloten op SelectOnline? 

De Technische UnieSteenkist-Rooijmans, BergschenhoekBMN (Bouwmaterialen Nederland), DESTIL, HiltiIseroKoninklijke JongeneelLasaulecManutanKoninklijke OosterbergRaab KarcherRexel, Van Walraven en Würth  zijn onder andere te koppelen in ActoCalculatie.

Daarnaast opent 2BA de deur naar 600 andere leveranciers. Dat betekent dat u met SelectOnline direct kunt communiceren met de webshop van de groothandel. Hierbij wordt gebruik gemaakt van een OCI-koppeling.  

Wat is een OCI-koppeling? 

OCI staat voor Open Catalog Interface. Het protocol is ontwikkeld door SAP en maakt het mogelijk een ERP systeem te koppelen aan het eProcurement platform van de afnemer. Dat resulteert erin dat u rechtstreeks vanuit ActoCalculatie naar de productcatalogus van de leverancier gaat. Dit maakt het calculeren efficiënter.  

Lees ook: Uitgelichte functionaliteit: SelectOnline

Meer klantcases

Ennatuurlijk

Ennatuurlijk levert warmte aan ruim 85.000 gezinnen en 1200 bedrijven in heel Nederland. Die warmte komt bij hun klanten uit de buurt en loopt door maar liefst 2641 kilometer leidingen.

Lees meer

Total Klima

TotalKlima heeft duizenden serviceopdrachten per jaar en doet dat nu geautomatiseerd met de software van Acto. Dat scheelt tijd, geld, werkt veel fijner.

Lees meer
WordPress Appliance - Powered by TurnKey Linux