Eekels gaat inkoopproces automatiseren met purchase-2-pay

Eekels heeft gekozen om een groot deel van het inkoopproces te automatiseren. Hiermee wordt bij Eekels het proces, van inkooporder tot en met ontvangstbevestiging, geautomatiseerd met behulp van de Purchase-2-Pay (P2P) oplossing van Acto. Binnenkort start de implementatie. Deze oplossing biedt de medewerkers van de inkoop een set aan hulpmiddelen om zonder menselijke tussenkomst het bestelproces te doorlopen. Dankzij de ‘no-hands’-filosofie hebben zij dus letterlijk hun handen vrij en hoeven zij zich alleen nog maar te focussen op de uitzonderingen binnen dit proces.

Alleen bij afwijkingen of als materiaal niet (tijdig) leverbaar is, is er actie vanuit onze kant nodig.

Van ICM naar P2P

Directe aanleiding voor de overstap naar Purchase-2-Pay is enerzijds de toename van het inkoopvolume door de groei van de organisatie en anderzijds doordat diverse leveranciers stoppen met de ondersteuning van bestellingen via ICM-berichten. De huidige methodiek van bestellen via ICM-berichten wordt geleidelijk vervangen door de Purchase-2-pay methodiek. Hierbij wordt gebruik gemaakt van een MessageService, die de communicatie tussen besteller en leverancier mogelijk maakt. De berichten, de bestelorders, orderbevestigingen, pakbonnen en facturen, worden op basis van de DICO-standaard opgesteld en uitgewisseld. DICO is dé berichtenstandaard voor digitale communicatie tussen ketenpartijen in de bouw- en installatiesector en wordt beheerd door Ketenstandaard. In eerste instantie start Eekels dit project met één leverancier, maar het uiteindelijke doel is om zoveel mogelijk leveranciers aan te sluiten op deze standaard. Door het gebruik van Purchase-2-Pay verwachten wij veel repeterend werk te kunnen automatiseren. Reguliere bestellingen zullen zonder tussenkomst van onze medewerkers automatisch door het systeem heen lopen en worden aan het einde van de rit automatisch betaalbaar gesteld. Alleen bij afwijkingen of als materiaal niet (tijdig) leverbaar is, is er actie vanuit onze kant nodig. Doordat we ons dus eigenlijk alleen maar bezig hoeven te houden met deze uitzonderingen, verwachten wij meer overzicht en rust in het werk te creëren.”

Voordelen P2P

  • Een hoger matchingspercentage, waardoor pakbonnen en facturen volledig automatisch verwerkt worden.
  • Minder handmatige acties en/of correcties.
  • Nooit meer extra kosten van extra order door incomplete leveringen.
  • Dankzij het no-hands principe realiseert u tijdsbesparing over het gehele proces.
  • Efficiënter werken, waardoor uw medewerkers op kantoor hun tijd kunnen besteden aan urgente zaken.

WIL JE OOK JE INKOOPPROCES EN FACTURATIEPROCES AUTOMATISEREN?

NEEM DAN CONTACT MET ONS OP!

 

Hulp nodig met de keuze?

Elk bedrijf is uniek, met zijn eigen uitdagingen, wensen en doelen. We begrijpen daarom ook dat het lastig kan zijn de juiste software te kiezen die een oplossing biedt voor alles wat je zoekt. Om alvast inzicht te geven in wat voor soort software bij jouw bedrijf past kun je onze gratis test doen. Die laat jou binnen een paar minuten zien welk pakket geschikt is en wat het je concreet oplevert.

Meer nieuws

Event Acto

Event | Digitalisering in de installatiebranche | 29 mei

Wil jij in een ochtend je kennis en netwerk uitbreiden? Kom dan naar het event over digitalisering in de installatiebranche …

Lees meer
Schouten Techniek

Schouten Techniek

Ontdek hoe Schouten Techniek met de ERP-software van Acto de efficiëntie verhoogde door digitalisering van werkprocessen. De voordelen: een verbeterd inzicht, gestroomlijnde processen en klaar voor verdere optimalisatie.

Lees meer
online software

Ennatuurlijk

Ennatuurlijk levert warmte aan ruim 85.000 gezinnen en 1200 bedrijven in heel Nederland. De calculaties hiervoor maken zij met ActoCalculatie.

Lees meer
WordPress Appliance - Powered by TurnKey Linux