Eekels gaat inkoopproces automatiseren met purchase-2-pay

Eekels heeft gekozen om een groot deel van het inkoopproces te automatiseren. Hiermee wordt bij Eekels het proces, van inkooporder tot en met ontvangstbevestiging, geautomatiseerd met behulp van de Purchase-2-Pay (P2P) oplossing van Acto. Binnenkort start de implementatie. Deze oplossing biedt de medewerkers van de inkoop een set aan hulpmiddelen om zonder menselijke tussenkomst het bestelproces te doorlopen. Dankzij de ‘no-hands’-filosofie hebben zij dus letterlijk hun handen vrij en hoeven zij zich alleen nog maar te focussen op de uitzonderingen binnen dit proces.

Alleen bij afwijkingen of als materiaal niet (tijdig) leverbaar is, is er actie vanuit onze kant nodig.

Van ICM naar P2P

Directe aanleiding voor de overstap naar Purchase-2-Pay is enerzijds de toename van het inkoopvolume door de groei van de organisatie en anderzijds doordat diverse leveranciers stoppen met de ondersteuning van bestellingen via ICM-berichten. De huidige methodiek van bestellen via ICM-berichten wordt geleidelijk vervangen door de Purchase-2-pay methodiek. Hierbij wordt gebruik gemaakt van een MessageService, die de communicatie tussen besteller en leverancier mogelijk maakt. De berichten, de bestelorders, orderbevestigingen, pakbonnen en facturen, worden op basis van de DICO-standaard opgesteld en uitgewisseld. DICO is dé berichtenstandaard voor digitale communicatie tussen ketenpartijen in de bouw- en installatiesector en wordt beheerd door Ketenstandaard. In eerste instantie start Eekels dit project met één leverancier, maar het uiteindelijke doel is om zoveel mogelijk leveranciers aan te sluiten op deze standaard. Door het gebruik van Purchase-2-Pay verwachten wij veel repeterend werk te kunnen automatiseren. Reguliere bestellingen zullen zonder tussenkomst van onze medewerkers automatisch door het systeem heen lopen en worden aan het einde van de rit automatisch betaalbaar gesteld. Alleen bij afwijkingen of als materiaal niet (tijdig) leverbaar is, is er actie vanuit onze kant nodig. Doordat we ons dus eigenlijk alleen maar bezig hoeven te houden met deze uitzonderingen, verwachten wij meer overzicht en rust in het werk te creëren.”

Voordelen P2P

  • Een hoger matchingspercentage, waardoor pakbonnen en facturen volledig automatisch verwerkt worden.
  • Minder handmatige acties en/of correcties.
  • Nooit meer extra kosten van extra order door incomplete leveringen.
  • Dankzij het no-hands principe realiseert u tijdsbesparing over het gehele proces.
  • Efficiënter werken, waardoor uw medewerkers op kantoor hun tijd kunnen besteden aan urgente zaken.

WIL JE OOK JE INKOOPPROCES EN FACTURATIEPROCES AUTOMATISEREN?

NEEM DAN CONTACT MET ONS OP!

 

Hulp nodig met de keuze?

Elk bedrijf is uniek, met zijn eigen uitdagingen, wensen en doelen. We begrijpen daarom ook dat het lastig kan zijn de juiste software te kiezen die een oplossing biedt voor alles wat je zoekt. Om alvast inzicht te geven in wat voor soort software bij jouw bedrijf past kun je onze gratis test doen. Die laat jou binnen een paar minuten zien welk pakket geschikt is en wat het je concreet oplevert.

Meer nieuws

AI in de installatiebranche expertgroep

12 feb | Expertgroep: AI in de installatiebranche

Meld je aan voor de Expertgroep AI in de Installatiebranche op 12 februari 2025! Een inspirerende bijeenkomst met brainstormsessie, ...

Lees meer

Van kostenplaatje naar CO₂-impact: een nieuwe realiteit

In de installatiebranche gaat het niet meer alleen om de prijs, maar ook om hoeveel CO₂ een project uitstoot. Wat ...

Lees meer
expertgroep duurzaam calculeren

5 feb | Expertgroep: Duurzaam calculeren

Meld je aan voor de Expertgroep Duurzaam Calculeren op 29 januari 2025! Een inspirerende bijeenkomst met brainstormsessie, waardevolle inzichten en ...

Lees meer
software consultancy

Wil je meer weten over tijd besparen en een hogere productiviteit dankzij online software? Blijf dan op de hoogte via onze nieuwsbrief

Door op ‘inschrijven’ te klikken, bevestigt u dat u akkoord gaat met onze e-maildisclaimer. Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

Ja, ik wil bij de expertgroep AI in de Installatiebranche aanwezig zijn!

  • Woensdag 12 februari 2025
  • 9.00 – 12.30 uur
  • Amsterdamseweg 51a,  Amersfoort

Door op ‘aanvragen’ te klikken, bevestigt u dat u akkoord gaat met onze e-maildisclaimer. Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

Ja, ik wil bij de expertgroep Duurzaam calculeren aanwezig zijn!

Door op ‘aanvragen’ te klikken, bevestigt u dat u akkoord gaat met onze e-maildisclaimer. Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

WordPress Appliance - Powered by TurnKey Linux