Slim plannen van werkzaamheden: efficiëntie en klanttevredenheid verhogen
Een efficiënte planning is van cruciaal belang. Het zorgt niet alleen voor een snellere oplossing van storingen, maar ook voor een optimale inzet van je technische team. In deze blog bespreken we hoe je met behulp van onze universele planbordkoppeling je werkzaamheden slim kunt plannen en je klanten op de hoogte kunt houden.
Automatisch werkorders aanmaken en plannen
Zodra een melding compleet is, wordt er automatisch een werkorder aangemaakt en ingepland. Dankzij onze universele ‘planbordkoppeling’ kun je naast ons geïntegreerde planbord, ook gebruik maken van andere slimme planningssystemen, bijvoorbeeld de planningsoplossingen van onze partner PCA.
Dankzij deze slimme planningstools kun je je monteurs nog efficiënter in te zetten op basis van locatie, vaardigheden of urgentie. Dit verhoogt niet alleen de snelheid van het oplossen van de storing, maar zorgt er ook voor dat kostbare tijd van je technische team maximaal wordt benut.


Efficiënte inzet van monteurs
Met slimme planningssystemen kun je je monteurs toewijzen aan taken die het beste bij hun vaardigheden en locatie passen. Dit betekent dat je niet alleen sneller kunt reageren op storingen, maar ook dat je de reistijd en -kosten minimaliseert. Hierdoor kunnen je monteurs meer tijd besteden aan het daadwerkelijk oplossen van problemen, wat de algehele efficiëntie van je team verhoogt.
Informeer je klant over de werkzaamheden
Natuurlijk wil je ook je (eind-)klant informeren over de geplande werkzaamheden. Dit kan volledig automatisch via onze service-software. Per type werkorder kun je een workflow instellen, zodat berichten automatisch (per e-mail of post) worden verzonden. Denk aan een eerste bericht direct nadat de werkzaamheden zijn ingepland, en een reminder een week en een dag voorafgaand aan de werkzaamheden. Deze functionaliteiten zijn zelfs zo flexibel dat je op klantniveau een aparte tekst kunt opstellen!
Door gebruik te maken van slimme planningssystemen en automatische klantcommunicatie, kun je de efficiëntie van je organisatie aanzienlijk verbeteren. Dit leidt niet alleen tot snellere oplossingen voor storingen, maar ook tot een hogere klanttevredenheid. Met koppeling heb je alle tools in handen om je technische team optimaal te benutten en je klanten altijd goed geïnformeerd te houden.
Benieuwd hoe je je serviceorganisatie nog verder kunt optimaliseren? Lees dan ook de blog “Jouw serviceorganisatie volledig geautomatiseerd”.
Benieuwd hoe een slimme planningstool
jouw serviceorganisatie kan helpen?
Met slimme planning en automatische updates werk je sneller, pak je storingen direct aan en houd je klanten tevreden.
Benieuwd wat dat voor jouw organisatie betekent?
Vraag een vrijblijvende demo aan of neem contact op
met onze collega Theo Kuijer – Senior consultant bij Acto.
