Nieuwe functionaliteiten voor het melden van service-werkzaamheden

Laat uw klant niet wachten en sta zelf niet meer voor een dichte deur

Uw klant tijdig voorzien van de juiste informatie is de basis van een goede samenwerking. Zeker als u ook werkzaamheden uitvoert bij particulieren. Zij zijn namelijk gewend om nauwkeurig geïnformeerd te worden over bijvoorbeeld de bezorgtijden en ze hebben daarbij vaak de mogelijkheid om deze tijden te wijzigen naar een moment dat hun beter schikt. Denk bijvoorbeeld aan de bezorgservice van Bol.com en Picnic. Om de communicatie met uw (particuliere) klanten te verbeteren heeft Acto nieuwe functionaliteiten ontwikkeld:

  • De aankondigingsbrief
  • Selfservice: klant laten (her)plannen

Aankondigingsbrief

Het was al mogelijk om automatisch een brief te versturen naar de klanten bij wie binnenkort werkzaamheden worden uitgevoerd. De functionaliteit is uitgebreid en flexibeler geworden, zodat u uw klant nog beter van dienst kan zijn. Zo kunt u per type werkorder een workflow instellen, zodat er automatisch een aantal berichten wordt verstuurd naar de klant. Denk bijvoorbeeld aan een eerste bericht direct nadat u de werkzaamheden heeft ingepland en een reminder een week en een dag voorafgaand aan de werkzaamheden. U kunt per klant aangeven of ze berichten via de mail of met de post moeten ontvangen. De vernieuwde functionaliteiten is zelfs zo flexibel dat u eventueel op klantniveau een aparte tekst kunt opstellen. De volgende stap is het versturen van berichten via WhatsApp.

Selfservice: klant laten (her)plannen

Ook het door de klant zelf laten plannen (of herplannen) wordt steeds gebruikelijker. Consumenten willen niet een hele dag vrij nemen om op een bezorger of monteur te wachten. Daarom bieden we de mogelijkheid om uw (particuliere) klanten zelf de werkzaamheden te laten (her)plannen. Ze kunnen gebruikmaken van tijdvakken, bijvoorbeeld afhankelijk van de serviceovereenkomst die u met hen heeft gesloten. Op deze manier kan nauwkeuriger worden aangegeven wanneer uw klant de monteur kan verwachten. Het inplannen van werkzaamheden kan op initiatief van uw klant bij een storing, maar ook naar aanleiding van een aankondigingsbrief (melding van onderhoud), waarin u uw klant de mogelijkheid biedt om een andere afspraak in te plannen.

Ook gebruikmaken van de nieuwe functionaliteiten?

De nieuwe functionaliteiten hebben voordelen voor zowel uw klant als voor u. De werkzaamheden vinden plaats op een moment dat uw klant uitkomt en uw monteurs zullen minder vaak voor een dichte deur staan. De functionaliteiten zijn afhankelijk van de door u gebruikte planningssoftware. Neem hiervoor contact met ons op.

Meer klantcases

klantcases

Ennatuurlijk

Ennatuurlijk levert warmte aan ruim 85.000 gezinnen en 1200 bedrijven in heel Nederland. Die warmte komt bij hun klanten uit de buurt en loopt door maar liefst 2641 kilometer leidingen.

Lees meer
WordPress Appliance - Powered by TurnKey Linux