Najaarsupdate ActoProject en ActoService | 23.30

Release informatie ActoProject en ActoService 23.30

Release 23.30 ActoProject en ActoService is vanaf nu beschikbaar! In de releasenotes lees je alles over de  verbeteringen en aanpassingen die wij de afgelopen periode in ActoProject / ActoService hebben aangebracht. Onderstaand een samenvatting van de belangrijkste wijzigingen per proces

Het kan zijn dat voor bepaalde functionaliteiten instellingen/bedrijfsconstanten aangezet moeten worden. Zie hiervoor release-info op ActoWiki en de SA-informatie, of neem contact op met je accountmanager.

Calculatie

Tijdens het calculeren krijg je als calculator een signaal (d.m.v. kleuren) dat je rekent met een uitlopend artikel. Afhankelijk van de situatie kan je dan kiezen om een ander artikel te selecteren. Deze signalering is nu ook toegevoegd aan de recepten. Via de details van het recept zie je om welk artikel het gaat en kan je eventueel een alternatief kiezen.

Het was al mogelijk om een post negatief te stellen. Bij een combinatie bouw- en systeemdeel moest je daarvoor elke record afzonderlijk selecteren en de functie ‘negatief stellen’ opstarten. Vanaf deze release kan je dat veel sneller doen en kun je aangeven of je per bouwdeel alle combinaties negatief wilt maken, eventueel met alle onderliggende bouwdelen. Zo hoef je de functie maar een keer op te starten.

Bij het maken van offertes wil je de mogelijkheid hebben om af te wijken van de kostprijs van materiaal (de meest actuele prijs). Daarom kan je nu kiezen voor een prijspeildatum en wordt de kostprijs gebaseerd op de prijs van het materiaal op die datum. Voor uurlonen geldt het juist andersom en wil je voor een offerte de nieuwe (toekomstige) uurlonen gebruiken bij de berekening. Daarom kun je nu een peildatum voor het uurloon die in de toekomst ligt selecteren. Uiteraard werkt het ook voor een peildatum die in het verleden ligt.

Service

De facturen van koepelcontracten bevat vaak veel verschillende regels en overbodige teksten. De lay-out van deze veelomvattende facturen is onder handen genomen, zodat je je klanten met koepelcontracten nu een compacte factuur kunt sturen.

Bij het maken van een factuur op basis van een registratie werd de referentie van de registratie overgenomen op de factuur. Dit is in de meeste gevallen niet de referentie die jouw klant op de factuur wil hebben staan, waardoor de factuur werd afgewezen. Dit is met ingang van deze update aangepast en gebruiken we de referentie van de debiteur.

Bij het versturen van de werkorder naar de klant gebruiken we een standaard onderwerp-regel. Deze kan je nu flexibel inzetten en kan je per vestiging een andere onderwerp-regel kiezen. Dit maakt het voor jouw klanten duidelijker om welke opdracht (werkorder) het gaat.

Na het afronden van de werkzaamheden kan de monteur een tekst invoeren met instructies voor een volgend bezoek. Het is nu mogelijk om deze tekst, ook na het afsluiten van de werkorder, nog aan te passen of aan te vullen, zodat bij een volgend bezoek de monteur goed geïnformeerd is.

Soms komt het voor dat een monteur niet in een keer een klus kan afronden. Dat wordt door de monteur op de werkorder gemeld, zodat er een vervolg kan worden gepland. Bij reguliere onderhoudswerkzaamheden kan de monteur nu aangeven wat de reden is waarom de werkzaamheden niet zijn afgerond. Zo krijg je over de tijd een goed beeld van waarom werkzaamheden niet in een keer uitgevoerd kunnen worden zodat je het proces kunt aanscherpen.

Logistiek

Een aanpassing in de XML-bestelorder zorgt ervoor dat het telefoonnummer van de juiste contactpersoon op de bestelorder komt te staan. Bij het opstellen van de XML-bestelorder werd het telefoonnummer van de aanvrager, of als die niet bekend is van het bedrijf, overgenomen. Als de bezorger de materialen kwam leveren werd dat telefoonnummer gebeld en dat was in de meeste gevallen dus niet het nummer van de contactpersoon die de materialen in ontvangst neemt.

Als projectleider wil je altijd op de hoogte zijn van wanneer welk materiaal verzonden of geleverd is. Daarom is het nu mogelijk om bij het verzenden van een expeditie-order de projectleider een kopie van de order te mailen.

Meer nieuws

Heinen & Hopman

Fors minder faalkosten bij Heinen & Hopman dankzij Acto’s ERP-software: ontdek hoe slimme optimalisaties hun projecten efficiënter en nauwkeuriger maken.

Lees meer

Low Code, AI en API’s – digitalisering in de installatiebranche

Ontdek hoe de installatiebranche transformeert met low-code, AI, en API’s. Profiteer van snelle softwareontwikkeling, en optimaliseer de samenwerking voor meer efficiëntie en lagere kosten. Lees meer!

Lees meer
offerteprogramma

5 keer sneller offertes opstellen en versturen met een offerteprogramma

Met een offerteprogramma kun je efficiënter, sneller en foutloos offertes opstellen en versturen. Hier zijn 5 manieren waarop je dit kunt doen.

Lees meer
software consultancy

Wil je meer weten over tijd besparen en een hogere productiviteit dankzij online software? Blijf dan op de hoogte via onze nieuwsbrief

Door op ‘inschrijven’ te klikken, bevestigt u dat u akkoord gaat met onze e-maildisclaimer. Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

WordPress Appliance - Powered by TurnKey Linux