ActoService en service app uitgebreid met nieuwe functionaliteit

Acto innoveert en ontwikkelt continu en kan daarom steeds nieuwe functionaliteit toevoegen aan de software en de apps. Vorig jaar introduceerden we al een geheel vernieuwde versie van de servicemonteur app. Met deze versie kunnen de gebruikers nog gemakkelijker werken onder andere door een beter overzicht in de nog af te handelen werkorders.

Geavanceerde planningsfunctionaliteit

De afgelopen periode hebben we weer een heleboel nieuwe functionaliteit toegevoegd aan deze app voor de servicemonteur. De uitbreiding ligt vooral op het vlak van de geavanceerde planningsfunctionaliteit die de verschillende planborden in combinatie met ActoService bieden:

Plannen van een werkorder voor meerdere dagen
Sommige storingen zijn niet in een dag of dagdeel op te lossen en uw monteur moet meerdere dagen naar deze opdracht om de klus te klaren. U kunt nu een werkorder over meerdere dagen plannen. De monteur ziet ook in het planningsoverzicht in zijn app dat hij meerdere dagen op een klus werkzaam is.

De juiste man op de juiste klus
De synchronisatie mogelijkheden tussen planbord en ActoService is verder uitgebreid. Er kan nu nog meer informatie uit ActoService doorgegeven worden. Denk hierbij aan informatie over competenties van de monteurs, het skilllevel en de certificering, inclusief geldigheid daarvan. Hiermee kan uw planner een nog betere keuze maken welke monteur hij op welke klus inzet. In sommige gevallen is een geldige certificering voor bijvoorbeeld een bepaalde keuring noodzakelijk om de werkzaamheden uit te mogen voeren. Deze informatie kan ook gebruikt worden bij het automatisch laten plannen van werkzaamheden.

Contactinformatie beschikbaar in de app

Als u uw servicetechnicus op pad stuurt naar een klus, informeert u hem via de werkorder in de app zo goed mogelijk over de aard van de opdracht en de uit te voeren werkzaamheden. Maar de servicetechnicus heeft ook behoefte aan informatie over de locatie en de contactpersoon bij uw opdrachtgever. In de app is deze contactinformatie nu ook beschikbaar. Heeft uw medewerker een vraag dan kan hij direct contact opnemen met de locatiebeheerder of contactpersoon van de installatie.

Meer informatie beschikbaar voor planner

Uw planner kan direct vragen van zijn collega’s of klanten beantwoorden met de uitgebreide informatie die nu ook in het planbord zichtbaar is. Zo ziet hij direct de terugkoppeling die de monteur in de app heeft gegeven, zoals bijvoorbeeld de oplossingstekst of de reden waarom een klus niet afgewerkt kon worden. Niet alleen handige informatie om aan een klant te kunnen melden, maar uw planner kan deze informatie ook gebruiken voor het opnieuw plannen van de werkorder.

Betere communicatie en offline buffering

Ook hebben we op technisch vlak nog diverse vernieuwingen doorgevoerd waardoor de berichten tussen backoffice, planbord en app veel sneller uitgewisseld worden. Deze berichten worden nu realtime doorgezet vanuit de Acto-software naar het planbord en de app en viceversa. Mocht het internet uitvallen, dan wordt de data opgeslagen en gebufferd. Zodra de internetconnectie is hersteld, wordt deze informatie alsnog automatisch verzonden. Voor het berichtenverkeer maken we gebruik van een zogenaamde Event Cloud, waar in principe elke planbord kan worden aangesloten.

MEER INFORMATIE? NEEM CONTACT MET ONS OP!

Contact

Deel dit bericht:
Acto Invictus Next generation softwarebi-training-acto-powerbi