Service Portaal als visitekaartje van uw serviceorganisatie

Afgelopen woensdag 21 maart lanceerde Acto het nieuwste Service Portaal. Het op Microsoft SharePoint gebaseerde portaal heeft een integratie met Microsoft Power BI en een directe connectie met de bedrijfssoftware van Acto. “Hiermee combineren we de kracht van Microsoft met de kennis van de processen bij onze klanten”, vertelt Christiaan Puyk, Afdelingshoofd Consultancy bij Acto. “Hierbij maakt het trouwens niet uit of u met de ERP-software van Acto werkt of met een andere oplossing. Het portaal is zo flexibel en schaalbaar dat ook andere (ERP-)bronnen gekoppeld kunnen worden.”

Bij de presentatie was een grote groep klanten aanwezig en zij waren direct erg enthousiast. “Hiermee is al veel meer mogelijk dan dat onze klanten vragen!” En ook over de look-and-feel van het portaal was men zeer te spreken. “Het smoelt gewoon goed!” En dat is nu net waar het om draait: dit portaal is hét visitekaartje van uw serviceorganisatie.

Platform voor klantcommunicatie

“We zien en horen van onze klanten dat er steeds meer vraag is naar digitale samenwerking en ketenintegratie tussen de serviceorganisaties en de opdrachtgevers. Met dit portaal bieden we een platform waarmee onze klanten, de onderhoudspartijen en installateurs, invulling kunnen geven aan de wensen en in sommige gevallen zelfs eisen van hun opdrachtgever met betrekking tot rapportages, het melden van storingen en het inzicht bieden in de werkzaamheden.”

Selfservice portaal

Dit portaal gaat het communiceren tussen opdrachtgever en -nemer vereenvoudigen. Het is dé centrale plaats voor alle informatie rondom het dossier, meldingen, formulieren, offertes en facturen. “Uw klanten kunnen hiermee 24/7 storingen melden, maar er zit ook een complete workflow in rondom de goedkeuring van offertes. Daarnaast zijn we voorstander van de selfservice filosofie en willen dat onze klanten zo veel mogelijk zelf kunnen doen. Door middel van sjablonen en een uitgebreide bibliotheek van webparts kan hij zelf snel een portaal voor zijn klant opleveren.”

Snel en flexibel

Snelheid en flexibiliteit zijn binnen dit project de speerpunten. “Deze nieuwe oplossing hebben we binnen 2 maanden gerealiseerd. En dat is best snel als je bedenkt dat SharePoint zo uit de doos eigenlijk niet meer is dan een leeg omhulsel. We zijn van scratch af aan begonnen met haast een oneindige set aan mogelijkheden. We hebben daarbij soms lastige keuzes moeten maken om te bepalen welke functionaliteit in deze eerste versie opgenomen zou worden. Tijdens deze introductie hebben we dankzij de ideeën van onze klanten weer veel inspiratie opgedaan voor nieuwe functionaliteiten in een volgende versie. Maar ook onze klanten waren geïnspireerd en zagen de voordelen van deze oplossing. We kunnen direct al aan de slag bij een eerste groep klanten om het Service Portaal te implementeren!”

Deel dit bericht:
Acto Invictus Next generation software