Inkopen en bestellen met de inkoopsoftware van ActoBusiness

Koop gemakkelijk, snel en voordelig je materialen in

Vanuit de inkoopsoftware binnen ActoBusiness bestel je eenvoudig en snel direct bij de leverancier naar keuze, of reserveer je het materiaal in je eigen magazijn. Voor meer grip op je processen kun je alle inkoopafspraken vastleggen, en heb je altijd inzicht in de status van je bestellingen. De juiste goederen op de juiste plaats op het juiste moment, tegen zo laag mogelijke kosten. 

Inkopen is een fluitje van een cent met de inkoopsoftware van ActoBusiness

Door met ActoBusiness in te kopen ben je verzekerd van de meest recente materiaalprijzen gebaseerd op de afspraken die je met je (voorkeurs-) leveranciers hebt gemaakt. Is een materiaal niet tijdig leverbaar? Een alternatief zo gevonden én besteld. Zo heb je altijd de juiste materialen tijdig binnen voor al je werk en hoef je geen extra tijd te besteden aan het zoeken van geschikte leveranciers.

Optimaliseer je marge bij elke opdracht

Door al je inkoopafspraken vast te leggen, je inkoopvoorwaarden en je voorkeursleverancier te bepalen, kun je je marge optimaliseren bij elke opdracht.

Houd meer tijd over voor andere taken in je processen

Krijg inzicht en grip op je inkoopproces en alle huidige en toekomstige bestellingen, waardoor je minder tijd kwijt bent aan het handmatig controleren van onder andere bestel statussen. Dankzij de just-in-time bestellingfunctionaliteit zorg je ervoor dat materialen exact op het juiste moment worden besteld én geleverd. Zo hou je de bouwplaats overzichtelijk en verklein je de kans op fouten.

Geen stress meer bij het bestellen van materialen

Stel je voorkeuren in qua leveranciers en ActoBusiness zorgt dat deze standaard geselecteerd worden tijdens het inkopen. Zijn bepaalde artikelen niet beschikbaar bij deze leveranciers? Dan vindt de inkoopsoftware een geschikt alternatief, en je niet bang hoeft te zijn dat de werkzaamheden op een project stil komen te liggen omdat bepaalde materialen niet voorradig zijn.

Inkoopsoftware in ActoBusiness

 De inkoopsoftware zit standaard in de softwarepakketten ActoBusiness ERP Advanced en Enterprise. Benieuwd hoe ActoBusiness werkt? Bekijk dan onze demovideo. Deze kun je via ons formulier aanvragen.

Optimaliseer je marge bij elke opdracht

Met behulp van jouw ingestelde inkoopvoorwaarden en voorkeursleverancier optimaliseer jij je marge op iedere opdracht.   

Maak gebruik van inkoopafspraken

Behaal extra inkoopvoordeel door je inkoopafspraken centraal en overzichtelijk vast te leggen en voorkeursleveranciers te bepalen. De inkoopsoftware kiest deze leveranciers dan automatisch zodra je weer wilt inkopen en bestellen. 

Materiaalkosten direct op juiste project geboekt

Met de inkoopsoftware is het mogelijk om te bestellen op een opdracht, project, incident of onderhoudsbeurt. Zo zitten de materiaalkosten direct verbonden aan de juiste werkzaamheden en worden deze meegenomen in het factureringsproces naar de klant. Zo ben je er zeker van dat je een complete en kloppende factuur verstuurt, en je niet zelf voor gemaakte kosten opdraait.

inkoopsoftware

Houd meer tijd over voor andere taken in je processen

Zet een calculatie direct om naar bestelopdracht wanneer de offerte in  opdracht wordt gegeven. Dit bespaart je veel tijd en de bestelling kan direct de deur uit.

inkoopsoftware

Altijd inzicht in de status van je bestelling

Per besteld artikel is het inzichtelijk wat de status van de bestelling is. Is het besteld, bevestigd, geleverd of gefactureerd? Dit hoef je dus niet meer handmatig te controleren en je hebt veel meer zicht en grip op je gehele inkoopproces.

Bij een verandering in de planning van het project zal het moment van bestellen en leveren van de goederen automatisch worden gewijzigd. Hier hoef je als werkvoorbereider niet over na te denken.

Accorderen bestelorders

Met de rechten van medewerkers is het mogelijk het accorderen van bestelorders automatisch te laten verlopen. Stel een limiet in per medewerker en alles onder het limiet wordt automatisch doorgezet naar de leverancier. Toch wat meer controle? Ook dit is met de inkoopsoftware gemakkelijk in te stellen.

Inzicht in al je materialen en automatisch bestellen

Met het middelenbeheer zijn alle aanwezig en afwezige materialen inzichtelijk en weet je precies wat je nog moet bestellen. Deze kun je vervolgens automatisch bestellen op een ingestelde datum. Dankzij de minimum en maximumvoorraad automatiseer en optimaliseer jij je bestelproces.

inkopen en bestellen

Geen stress meer rondom het zoeken van leveranciers

Bestel direct bij de leverancier

Vanuit de inkoopsoftware van ActoBusiness bestel je direct met de leveranciers van jouw keuze. Deze worden opgeslagen en automatisch geselecteerd tijdens het inkopen en bestellen.

Daarnaast heb je de mogelijkheid om via SelectOnline de benodigde materialen op de webshop van de leverancier of 2BA te selecteren en over te nemen.

Alternatieve artikelen zo gevonden

Is een artikel uitverkocht of niet op tijd leverbaar? Geen probleem! Door de verschillende kenmerken die je per artikel kan vastleggen heeft onze software een alternatief artikel zo gevonden. Deze bestel je vervolgens snel en gemakkelijk direct bij de leverancier met onze SelectOnline mogelijkheid. Zo heb je altijd de nodige materialen op tijd binnen.

inkoopsoftware

Eigen middelenbeheer

Maak gebruik van je eigen product/artikelbestand met het online middelenbeheer. Zo weet je precies wat er in het verleden is gebruikt en wat voor artikel je nodig hebt bij toekomstige bestellingen. 

Bestellen uit de voorraad

Heb je het materiaal nog in het magazijn? Maak dan een bestelorder voor de eigen voorraad, hiermee worden de materialen ook direct op het juiste project geboekt. Je komt hierdoor nooit met te veel voorraad te zitten en je bespaart op onnodige kosten.

De inkoopsoftware in onze pakketten

De module voor inkopen en bestellen vind je in ons ActoBusiness ERP pakket. Met deze software verhoog je de productiviteit binnen je bedrijf, voorkom je fouten en verbeter je je marges

Acto Favicon

ActoBusiness | ERP

Benieuwd hoe de software eruitziet?

Wij laten het je graag zien tijdens een vrijblijvende demo van een uur. Dit kan online of op bij jou op locatie. Je kunt al je vragen stellen en we geven je inzicht in onder andere het automatiseren van een aantal repeterende taken.

Bekijk je de demo liever in eigen tijd? Bekijk dan onze demovideo. Vraag het via onderstaand formulier aan en je ontvangt de video in je mailbox.

Ik wil meer informatie

Laat onderstaand je gegevens achter en wij nemen contact met je op.

Laat ons weten op welke manier we jou kunnen helpen*:

Ik wil graag(Vereist)
Naam(Vereist)
Door op 'versturen' te klikken, bevestig je dat je akkoord gaat met onze E-maildisclaimer. Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

Wil je meer weten over ActoBusiness? Download onze folder

Door op 'download folder' te klikken, bevestigt u dat u akkoord gaat met onze E-maildisclaimer. Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.
WordPress Appliance - Powered by TurnKey Linux