Financiële administratie software

Optimaliseer al je financiële processen en waarborg de financiële continuïteit

De  financiële Administratie software van ActoBusiness is ontworpen met het oog op efficiëntie, continuïteit en gebruiksvriendelijkheid. Zo kun jij je concentreren op het verbeteren van je organisatie zonder je zorgen te hoeven maken over complexe financiële processen. 
 

Geïntegreerde oplossing voor alle financiële processen

Als controller of financieel directeur ben je verantwoordelijk voor het waarborgen van de financiële continuïteit van je organisatie. Bij Acto begrijpen we dat het beheren van de financiële processen een complexe en veeleisende taak is en het soms kan voelen alsof je constant achter de feiten aanloopt. Je zoekt een betrouwbare oplossing om al je financiële processen te ondersteunen en beheren. 

ActoBusiness beschikt over een geïntegreerde oplossing voor al je financiële processen, zoals in- en verkoopfacturering, debiteuren- en crediteurenbeheer, belastingaangiftes en het genereren van financiële rapportages. Met de geavanceerde financiële module beheer je gemakkelijk alle aspecten van de financiële afdeling en behoud je het overzicht zonder gedoe.  

Realtime inzicht in de financiële situatie

Maak gebruik van standaard overzichten of genereer in een paar klikken uitgebreide financiële rapportages. Zo heb je altijd correcte en waardevolle inzichten in de prestaties van jouw organisatie.  De rapporten zijn altijd gebaseerd op actuele cijfers, waardoor je snel kunt reageren of bijsturen.

Automatiseer processen en focus op uitzonderingen

Met de financiële administratie software automatiseer je veelvoorkomende en standaard processen. Dankzij het no-hands accounting-concept  houden jij en je collega’s meer tijd over om te focussen op de uitzonderingen en kun je je aandacht  richten op andere financiële zaken die meer specialistische kennis vragen. Wil je toch een boeking aanpassen of corrigeren? Totdat de cijfers van een periode zijn vastgesteld,  kun je de boeking eenvoudig aanpassen, zonder dat daarvoor een correctieboeking in het memoriaal nodig is. Zo ben je toch flexibel en blijft je administratie overzichtelijk.

De juiste de cijfers; altijd correct en traceerbaar

Beheer en leg alle financiële transacties gemakkelijk vast. Wanneer er toch een fout wordt gemaakt, krijg je van ActoBusiness een signaal, waardoor boekingsfouten verleden tijd zijn.  De verschillende transacties zijn tot op het kleinste detail te volgen, zodat je bijvoorbeeld altijd exact weet hoe een bepaalde post op de balans tot stand is gekomen. Wanneer er een boekingsfout wordt gemaakt signaleert ActoBusiness hierop. Er komt bijvoorbeeld een melding wanneer de boekingsdatum van een regel niet in dezelfde periode valt als de header. 

De financiële administratie software in ActoBusiness

De financiële administratie software zit standaard in het ActoBusiness ERP pakket. Benieuwd hoe het eruit ziet?

Bekijk dan de gratis demovideo. Deze kun je via ons formulier aanvragen.

Realtime inzicht in de financiële situatie

Grip op je cashflow

Met slim debiteuren- en crediteurenbeheer houd je grip op je cashflow. De software helpt je om het beheer te vereenvoudigen dankzij realtime inzichten in de openstaande posten en de facturen die nog betaald moeten worden. Met een klik zie je de onderliggende boekstukken terug en kan je gepaste actie ondernemen. Voor nog meer grip maak je ook gebruik van de automatische incasso om terugkerende betalingen snel te  incasseren.

administratie software
administratie software

Net zo flexibel als Excel

Onze financiële administratie software is net zo flexibel als Excel, maar dan zonder de nadelen. De financiële module beschikt naast een uitgebreide set aan standaardrapportages met verschillende classificatieschema’s (zoals het referentiegrootboek schema), ook de mogelijkheid om met behulp van kubussen en draaitabellen eigen rapportages te maken. Sla ze op, zodat je ze de volgende keer weer kunt gebruiken en deel ze met collega’s.  

Inzicht in je winst en verlies

De kolommenbalans van de winst en verliesrekening is direct in het systeem opvraagbaar. Zo heb je het altijd bij de hand en is het niet langer nodig om te printen. Je kan hem inzien op verschillende niveaus van rubriek tot grootboekrekening voor het optimale inzicht.

Automatiseer processen en focus op uitzonderingen

Stroomlijn je in- en verkoopfacturatie-proces

Het opstellen en verwerken van in- en verkoopfacturen vormen een integraal onderdeel van de financiële administratie. Het handmatig uitvoeren van deze processen is tijdrovend en kan leiden tot fouten en vertragingen. Met ActoBusiness verwerk je alle (digitale) inkomende facturen geheel automatisch. Scannen, herkennen en verwerken van alle inkoopfacturen verloopt volledig automatisch. Dankzij slimme goedkeuringsflows, laat je zonder vertraging de facturen door de juiste collega(s) accorderen.

Ook het opstellen, versturen en verwerken van verkoopfacturen is geautomatiseerd. Alle informatie komt automatisch op de factuurvoorstellen te staan. Dit vermindert de administratieve last en verbetert de nauwkeurigheid. Bovendien biedt de financiële administratie software functionaliteit om te voldoen aan wettelijke vereisten, zoals de Wet Ketenaansprakelijkheid (WKA), door het gebruik van de G-rekening. 

calculatieprogramma

Bespaar tijd en lees bankafschriften automatisch in

Het verwerken van de bankafschriften is een tijdrovende klus die je prima kunt automatiseren. Binnen ActoBusiness lees je alle bankafschriften in en worden de posten automatisch verwerkt. Wordt een post niet herkend? Help het zelflerende systeem een keer door het juiste grootboekrekening, crediteur of debiteur te geven en de volgende keer weet het systeem dat zelf.  Zo worden boekingen automatisch en snel op de juiste posten geboekt en ben je verzekerd van en foutloze boekhouding.

Inzicht in actuele stand van zaken

In de financiële administratie software zijn alle transacties direct zichtbaar en vindt journalisering automatisch plaats. Handig, want zo heb je altijd inzicht in de actuele stand van zaken in je financiële administratie.

De juiste de cijfers; altijd correct en traceerbaar

Volledige traceerbaarheid van alle transacties

Om snel inzicht in te krijgen in hoe een saldo op een grootboekrekening of in de subadministratie is opgebouwd, kun je alle transacties tot op boekstukniveau herleiden naar de bron. De volledige traceerbaarheid in ActoBusiness draagt daarmee bij aan de betrouwbaarheid en integriteit van de financiële processen binnen je organisatie.

Verbeter de samenwerking met je accountant en vergemakkelijk controles

Het gebruik van een auditfile voor de accountant of belastingdienst verbetert de betrouwbaarheid, integriteit en efficiëntie van financiële processen. Deze gestandaardiseerde gegevensverzameling geeft inzicht in de financiële activiteiten, vergemakkelijkt controles en verhoogt de nauwkeurigheid van financiële rapportage. Het bevordert ook de efficiëntie van audits en fiscale controles, waardoor tijd en middelen worden bespaard voor zowel de organisatie als externe partijen.

administratie software

Werk samen met verschillende BV’s

Als je organisatie uit een complexe BV-structuur bestaat is het essentieel om de onderlinge transacties tussen de verschillende bedrijfsonderdelen nauwkeurig vast te leggen. ActoBusiness biedt je hiervoor de juiste oplossing en helpt je bij het foutloos stroomlijnen van dit proces. Met de functionaliteit voor intercompany administratie  waarin je meerdere administraties en verschillende BV’s kunt opnemen,  zorg je ervoor dat deze transacties correct worden vastgelegd en dat de financiële rapportage nauwkeurig is en voldoet aan wettelijke vereisten. 

 

Aan de slag met onze financiële administratie software

De financiële administratie software is (optioneel) beschikbaar in ActoBusiness ERP, onze alles-in-één softwareoplosing voor als je efficiënter en productiever wilt werken. Het ActoBusiness ERP-pakket hebben we in drie varianten; Professional, Avanced en Enterprise. Hiermee hebben we voor alle bedrijven, vanaf zo’n 20 medewerkers een passende oplossing.  

Acto Favicon

ActoBusiness | ERP

Benieuwd hoe de software eruitziet?

Wij laten het je graag zien tijdens een vrijblijvende demo van een uur. Dit kan online of op bij jou op locatie. Je kunt al je vragen stellen en we geven je inzicht in onder andere het automatiseren van een aantal repeterende taken.

Bekijk je de demo liever in eigen tijd? Bekijk dan onze gratis demovideo. Vraag het via onderstaand formulier aan en je ontvangt de video in je mailbox.

Ik wil meer informatie

Laat onderstaand je gegevens achter en wij nemen contact met je op.

Laat ons weten op welke manier we jou kunnen helpen*:

Ik wil graag(Vereist)
Naam(Vereist)
Door op 'versturen' te klikken, bevestig je dat je akkoord gaat met onze E-maildisclaimer. Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

Wil je meer weten over ActoBusiness? Download onze folder

Door op 'download folder' te klikken, bevestigt u dat u akkoord gaat met onze E-maildisclaimer. Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.
WordPress Appliance - Powered by TurnKey Linux